W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Informacja Prezydenta Miasta na sesję Rady Miasta w dniu 26 września 2013 roku

RSS

 

Informacja Prezydenta Miasta

na sesję Rady Miasta w dniu 26.09.2013 roku

 

Szanowny Panie Przewodniczący, Panie i Panowie Radni, Zaproszeni Goście.

Witam wszystkich Państwa obecnych na dzisiejszej XV Sesji Zwyczajnej Rady Miasta
Jastrzębie-Zdrój. Przedstawię informacje z realizacji zadań w okresie od sesji zwyczajnej z dnia 27 czerwca 2013 roku do chwili obecnej.

 

w zakresie finansów

  W okresie od 22 czerwca do 20 września bieżącego roku podjąłem piętnaście zarządzeń w sprawie zmiany budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok oraz pięć zarządzeń w sprawie zmiany budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok, w zakresie zadań administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami.

Powyższe decyzje spowodowały zmniejszenie ogólnej wielkości planu dochodów i wydatków budżetu Miasta o kwotę 1 106 244 zł.

Po uwzględnieniu powyższych zmian oraz zmian wynikających z projektu uchwały Rady Miasta przedłożonego na sesję w dniu 26 września plan budżetu Miasta na 2013 rok kształtuje się następująco:

1.     Dochody ogółem wynoszą 418 276 795 zł.

2.     Wydatki ogółem wynoszą 490 602 994 zł.

3.     Przychody wynoszą 72 656 199 zł.

4.     Rozchody wynoszą 330 000 zł.

5.     Deficyt budżetu Miasta na 2013 rok wynosi 72 326 199 zł, co stanowi 17,29% dochodów ogółem.

 Ponadto, informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach Uchwałą Nr 4100/III/157/2013 z dnia 9. września br. wydała pozytywną opinię o przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2013 roku.

 

w zakresie infrastruktury komunalnej

Projekt „Przebudowa ulicy Komuny Paryskiej w Jastrzębiu-Zdroju" obejmuje 3 etapy realizacji zadania:

 - etap I - przebudowa drogi powiatowej o długości 315,0 mb z niezbędnym uzbrojeniem;

 - etap II - budowa zatoki autobusowej, przebudowa drogi dojazdowej do Zespołu Szkół nr 4 wraz z budową parkingu;

 - etap III – przebudowa drogi powiatowej o długości 480,0 mb z niezbędnym uzbrojeniem.

Wartość projektu 6,67 mln zł.

W przygotowaniu jest wniosek o dofinansowanie projektu z Narodowego Programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”, który należy złożyć do 30 września br. do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.

 

Zakończono realizację robót związana z szerokopasmową siecią internetowa w Mieście – trwa rozliczenie projektu.

 

Trwa procedura przetargowa mająca wyłonić wykonawcę wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w szkołach (SP 9, SP 10, SP 16) oraz projektanta zagospodarowania terenu z boiskami przy ZS nr 12 w Szerokiej.

 

Trwają prace:

- budowlane związane z wykonaniem kompleksu boisk przy ZS nr 1, termomodernizacją ZS nr 2 oraz nadbudową ZS nr 13.

- projektowe przebudowy Łazienek III na potrzeby USC.

- projektowe budowy kanalizacji deszczowej ul. Jagodowej, ul. Malinowej, ul. Truskawkowej, ul. Bananowej oraz boisk sportowych przy ul. Rybnickiej, Libowiec i Spółdzielczej.

- projektowe rozbudowy ZS nr 8 i adaptacji pomieszczeń na potrzeby PP nr 10 w Boryni.

- na zadaniu: „Przebudowa drogi dojazdowej do KSSE w dzielnicy Bzie w Jastrzębiu-Zdroju”. Planowany termin zakończenia robót nastąpi zgodnie z umową tj. 11.10.2013r.

 

Trwa procedura podpisania umowy z wykonawcą na zadanie pn.: „Remont nawierzchni ulicy Węglowej w Jastrzębiu Zdroju”.

 

Kontynuowane są roboty przy „Przebudowie ul. Kasztanowej” – wykonywana jest podbudowa drogi.

 

Rozpoczęto prace przygotowawcze na zadaniu pn.: „Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica – odcinek F-J”.

 

17 września odbyło się otwarcie ofert na wykonanie remontu nawierzchni dróg:
- odnoga ul. Żeromskiego,

- dojazd do Przedszkola przy ul. Konopnickiej,

- ul. Kościelnej,

- części ul. Kolonia Jana,

- odnogi ul. Reymonta.

Trwa procedura wyłonienia wykonawcy.

 

Trwa kontynuacja robót na zadaniu pn.: „Budowa Drogi Głównej Południowej – etap II” Ułożono pierwsze 240 mb podbudowy asfaltowej. Niestety Marszałek Województwa Śląskiego nie wyraził zgody na zwiększenie procentu dofinansowania tego zadania z 60,79% na 85%.

 

Trwają:

- roboty wykończeniowe na zadaniu pn.: „Budowa dróg dojazdowych wraz z podniesieniem wiaduktu w ciągu DW -933”.

- remonty chodników ul. Podhalańska i ul. Katowicka. W następnej kolejności ul. Pszczyńska oraz ul. Kaszubska.

 

Zawarto umowę z wykonawcą na remont zatok autobusowych polegających na likwidacji zaniżeń oraz na wykonanie siłowni na ul. Poznańskiej i na Os. 1000 lecia przy placu zabaw.

 

Dobiegają końca prace w Parku Zdrojowym – wymieniono nawierzchnię kolejnych ścieżek oraz wyremontowano murki.

 

Trwa procedura przetargowa na wyłonienie remontu parku od strony ul. Żeromskiego.

 

W miesiącu październiku odbędzie się odbiór przebudowy wiaduktu w ciągu DW 933 w Bziu finansowanego ze środków JSW S.A. KWK „Zofiówka”.

 

w zakresie polityki gospodarczej

Wydrukowano 2000 egzemplarzy albumu „Historia Tajnej Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” „Manifest Lipcowy” / „Zofiówka” w Jastrzębiu-Zdroju” dla Biura Terenowego NSZZ Solidarność w Jastrzębiu-Zdroju Region Śląsko-Dąbrowski.

 

Rozpoczęły się prace nad nowymi layout’ami (szatą graficzną) wydawnictw, tj. albumami „Jastrzębie-Zdrój”, „Jastrzębie-Zdrój. Obrazy z przeszłości”, „Jastrzębie-Zdrój. Dzieje uzdrowiska 1861 – 1994” oraz „Jastrzębie-Zdrój. Św. Jan Nepomucen Patron Miasta”, a także do folderów, ulotek i pocztówek.

 

Trwa procedura przetargowa na druk wydawnictw informacyjno-promocyjnych miasta, tj. album „Jastrzębie-Zdrój” (500 egz.), album „Jastrzębie-Zdrój. Obrazy z przeszłości” (500 egz.), album „Jastrzębie-Zdrój. Dzieje uzdrowiska 1861-1994”(500 egz.), album „Jastrzębie-Zdrój. Św. Jan Nepomucen – Patron Miasta” (300 egz.), album „Jastrzębie-Zdrój 1963 - 2013. Zarys historii młodego miasta” (2000 egz.), kolorowanka „Moje Kolorowe Miasto” (2500 egz.), kolorowanka „Jastrząbkowe pasje sportowe” (2500 egz.), komiks „Czarny Jastrząb” (2000 egz.), folder informacyjny (500 egz.), widokówki (2000 szt.), broszura informacyjna pt. „Rozwiń swoje możliwości. praktyczny poradnik dla szukających zatrudnienia i stawiających pierwsze kroki na rynku pracy” (1000 szt.).

 

Trwa realizacja projektu „Jastrzębie-Zdrój – Twój Partner w biznesie, promocja terenów inwestycyjnych Jastrzębia-Zdroju” wybranego do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. W chwili obecnej trwają czynności związane z przygotowaniami do uczestnictwa w Targach Expo Real Monachium oraz Targach BARCELONA MEETING POINT w październiku br.

 

W Punkcie Obsługi Inwestora przekazywane są informacje w zakresie ofert inwestycyjnych, obowiązujących procedur, jak również udostępniane są dane podmiotów z terenu Miasta biorących udział w procesie inwestycyjnym.

 

Zgodnie z Uchwałą Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój Nr IX.128.2012 z dnia 26 lipca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na likwidację Spółki Obrotu Energią Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników w dniu 28 czerwca 2013 r., Spółka ta zakończyła swoją działalności. Ostatnim wymogiem formalnym likwidacji Spółki jest zarejestrowanie tego faktu przez Krajowy Rejestr Sądowy.

 16 lipca odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników JTBS „Daszek” Sp. z o.o., podczas którego dokonano zmian w umowie Spółki. Zakres zmian odpowiadał uzgodnieniom dokonanym z Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

19 lipca odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników JSAG Sp. z o.o., którego przedmiotem była zmiana składu Rady Nadzorczej Spółki (uchwała dotyczyła przedstawiciela JSW S.A.).

 

Trwają prace nad opracowaniem Strategii Rozwoju Miasta Jastrzębie-Zdrój do roku 2020. Zakończono cykl spotkań Zespołu Sterującego, którego zadaniem było określenie obszarów planowania strategicznego. Dobiegły też końca prace Zespołów Eksperckich. Harmonogram prac uzupełniono o dodatkowe spotkania m.in. z Radnymi Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój. Przedmiotem tych spotkań było omówienie wypracowanego przez poszczególne Zespoły materiału oraz odniesienie do opracowanej diagnozy strategicznej Miasta.

 

Trwający od kwietnia br. projekt pn. 'II Polsko-czeskie spotkania branżowe' dobiegł końca.

W ostatnich dniach sierpnia br. w Górnej Łomnej (RCZ) odbyła się konferencja podsumowująca jego realizację. Wzięli w niej udział przedstawiciele polskich i czeskich instytucji uczestniczących w zorganizowanych w maju br. spotkaniach tematycznych dotyczących edukacji, kultury, sportu, turystyki i rekreacji, a także gospodarki i przedsiębiorczości oraz bezpieczeństwa publicznego i ochrony zdrowia. Uczestnikom spotkania zaprezentowano aktualne informacje na temat przygotowań nowego okresu programowania Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020 w obszarze Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Ciekawym punktem programu była także prezentacja dobrych praktyk współpracy transgranicznej (nie tylko z pogranicza polsko-czeskiego) oraz dyskusja nt. praktycznych aspektów wdrażania partnerstw projektowych. Jednym z ważniejszych punktów programu konferencji podsumowującej projekt, była jego prezentacja na tle innych aktywności wdrażanych w Euroregionie Śląsk Cieszyński. Uczestnikom konferencji zaprezentowano także wyniki warsztatów trzech tematycznych spotkań branżowych, co pozwoliło podsumować realizację niniejszego projektu wskazując jednocześnie tematy do dalszej współpracy miast uczestniczących w projekcie.

 

Przygotowano i złożono do oceny transgraniczny projekt (w partnerstwie z miastem Karwina) dotyczący dziecięcej infrastruktury zabawowej - plac zabaw dla dzieci MŁODSZYCH w Parku Zdrojowym. Projekt ten ubiega się o dofinansowanie z Funduszu Mikroprojektów Programu Operacyjnego Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007 – 2013.

Przygotowano i złożono do oceny transgraniczny projekt (w partnerstwie z miastem Hawierzów) dotyczący dziecięcej infrastruktury zabawowej - plac zabaw dla dzieci STARSZYCH w Parku Zdrojowym. Projekt ten ubiega się o dofinansowanie z Funduszu Mikroprojektów Programu Operacyjnego Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007 – 2013.

 

W ślad za przyjętą uchwałą Rady Miasta dot. przywrócenia pasażerskiej komunikacji kolejowej na trasie Jastrzębie-Zdrój – Pawłowice – Żory – Katowice, 10.09.2013 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielami samorządu: Jastrzębia-Zdroju, Pawłowic, Żor oraz przedstawicielami JSW S.A. i Radnymi Sejmiku Wojewódzkiego. Efektem spotkania jest zapewnienie (przez Żory i Pawłowice) przyjęcia stosownych, intencyjnych uchwał w tym temacie oraz wystosowanie wspólnego pisma obrazującego problem wykluczenia z pasażerskiej komunikacji kolejowej naszych gmin do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej.

 

Gminne Centrum Informacji na bieżąco informuje przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpocząć działalność gospodarczą o dostępnych środkach pomocowych na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej.

 

W GCI odbyły się konsultacje dla mieszkańców miasta z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z Żor.

 

Na bieżąco osoby bezrobotne, uczniowie i studenci korzystają z usług GCI w celu m.in. poszukiwania ofert pracy, przygotowania CV i listu motywacyjnego.

 

 Zakończono aktualizację publikacji „Rozwiń swoje możliwości. Wsparcie szkoleniowo-doradcze osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na obszarze Jastrzębia-Zdroju”. Obecnie trwa procedura przetargowa

 

w zakresie edukacji

8 i 9 lipca odbyły się konkursy na stanowiska dyrektorów w publicznych przedszkolach nr 10, 19 i 24, szkołach podstawowych nr 9, 19 i 21 oraz w Zespole Szkół Handlowych. W Publicznym Przedszkolu Nr 10 konkurs wygrała osoba, nie pełniąca do tej pory funkcji dyrektora; w pozostałych placówkach konkursy wygrali dotychczasowi dyrektorzy. 26 sierpnia wręczono nowo powołanym dyrektorom akty powierzenia stanowiska na kolejny okres. W tym samym dniu wręczono również akt powierzenia stanowiska Dyrektorowi Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych, któremu przedłużono okres powierzenia stanowiska do czasu wygaszenia Kolegium, tj. do 30 września 2015 r.

 

W lipcu i sierpniu 32 nauczycieli przystąpiło do egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego. Wszyscy nauczyciele zdali egzamin, a w dniu 18 września wręczono im akty nadania stopnia awansu zawodowego i odebrano ich ślubowanie.

 

Trwają przygotowania do uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej, która odbędzie się w Kinie Centrum 11 października. W trakcie tej uroczystości zaplanowany jest recital Krzysztofa Kiljańskiego.

 

Rozpoczęto drugi nabór uczestników projektu systemowego „Mam zawód - mam pracę w regionie”. Mogą w nim brać udział uczniowie szkół zawodowych i techników, którzy nie byli zaangażowani w jego realizację w ubiegłym roku szkolnym i aktualnie nie biorą udziału w innym projekcie realizowanym w ramach Działania 9.2 POKL. Dokumenty można składać do 2 października w Wydziale Edukacji lub w szkołach biorących udział w projekcie.

 

Podczas miesięcy wakacyjnych przeprowadzono wizyty studyjne, praktyki i kursy dla uczniów biorących udział w pierwszej edycji projektu systemowego „Mam zawód - mam pracę w regionie”. Dzięki zorganizowanemu wsparciu dla młodzieży mogły odbyć się między innymi kursy prawa jazdy kat. B, spawania, obsługi wózków jezdniowych, barmański, obsługi kas fiskalnych, obsługi maszyn i urządzeń do transportu w górnictwie. Wcześniej zakończono kursy językowe, pierwszej pomocy, fotografii reklamowej, programowania obrabiarek numerycznych CNC, obsługi programów graficznych. Koszt wszystkich kursów dla uczestników I edycji projektu wyniósł ponad 260 000 zł. Prowadzone były również dodatkowe zajęcia z matematyki. Wszystkie kursy były bezpłatne. Spośród 145 uczniów większość skorzystała z możliwości podniesienia swoich kompetencji zawodowych i kwalifikacji poprzez uczestnictwo w więcej niż jednym kursie.

 

Zakończyła się, rozpoczęta 1 lipca, inwestycja związana z dostosowaniem budynku Publicznego Przedszkola nr 19 do obowiązujących przepisów pożarowych. Jest to kolejny obiekt, który spełnia nowe normy bezpieczeństwa pożarowego. Koszt inwestycji wyniósł 500.000 zł. W kolejnych latach przewidywana jest kontynuacja zadania.

 

Przeprowadzono przetarg na dowóz dzieci niepełnosprawnych dla następujących placówek:

- na terenie Miasta: Przedszkole Specjalne, Zespół Szkół 9, Zespół Szkół 10,

- szkoły: w Dąbrowie Górniczej, Tarnowskich Górach i Katowicach.

 

Podpisano również 2 umowy z rodzicami na indywidualny dowóz dzieci do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niesłyszących i Słabosłyszących w Raciborzu oraz Przedszkola Nr 22 z Oddziałami Intergracyjnymi w Żorach. Ogółem koszt dowozu dzieci niepełnosprawnych wynosi 377 478, 26 zł.

 

Przekazano II transze dotacji podmiotowych na realizację zdań edukacyjnych, przyznanych przez Miasto dla uczelni wyższych: Akademii Górniczo-Hutniczej ZOD w Jastrzębiu –Zdroju, (100.000,00 zł); Akademii Górniczo-Hutniczej - Wszechnica Edukacyjna Uniwersytetu Otwartego w Jastrzębiu-Zdroju (4 500,00 zł) oraz Uniwersytetu III Wieku przy Uniwersytecie Śląskim Grupa Jastrzębie- Zdrój (10.000 zł).

 

Przyjęto 590 wniosków o udzielenie pomocy materialnej dla uczniów na rok szkolny 2013/2014, przyjętą Uchwałą Nr VIII.66.2011 Rady Miasta Jastrzębie Zdrój z dnia 26.05.2011 r. w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej
o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Jastrzębie- Zdrój. Szacowany koszt pomocy wyniesie ok. 210 000 zł.

 

Zakończono nabór wniosków osób zakwalifikowanych do Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. – “Wyprawka szkolna”. Na podstawie danych szkół z terenu naszego Miasta do rządowego programu zakwalifikowało się 586 uczniów. Na powyższy cel zaplanowano 162 000 zł.

 

Skontrolowano Stowarzyszenie „Wzrastaj” realizujące zadanie publiczne w dziedzinie edukacji pn. „ Wakacje z ceramiką”, na które stowarzyszenie otrzymało dotację z budżetu Miasta w wysokości 1 650,00 zł. Warsztaty odbywały się w Jastrzębiu – Szerokiej
i przebiegały zgodnie z harmonogramem oferty. Podczas kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości.

 

Zatwierdzono aneksy szkół i przedszkoli do arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2013/2014:

- w przedszkolach liczba dzieci wynosi 2877, w roku ubiegłym – 2869 dzieci;

- w szkołach w 2014 r.: 12 607 uczniów;

                                   1123, 5 etatów pedagogicznych;

232 etatów administracji i obsługi;

- w 2013 r.: 12 760 uczniów;

                                   1131 etatów pedagogicznych;

                                   238 etatów administracji i obsługi.

 

Zebrano dane do bazy danych Systemu Informacji Oświatowej – stan na 10 września 2013 r. Baza obejmuje dane w zakresie liczby uczniów i liczby nauczycieli ze szkół, przedszkoli i placówek publicznych oraz wpisanych do ewidencji szkół niepublicznych. Dane te posłużą do wstępnego oszacowania subwencji oświatowej na rok 2014.

 

 

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

Podczas wakacji i w minionych tygodniach oprócz szerokiej oferty imprez odbywały się prace modernizacyjne na obiektach MOSiRu (m.in. wymiana stolarki drzwiowej i okiennej Sali gimnastycznej Stadionu Miejskiego).

Akcja „Wakacje z MOSiR-em” poza stałymi propozycjami skierowanymi głównie do dzieci i młodzieży została wzbogacona o ofertę dla całych rodzin. Dzieci i młodzież uczestniczyły w zajęciach piłki nożnej, siatkówki, wspinaczki na sztucznej ścianie, aikido, letniej akademii tańca i in. Propozycje dla rodzin to m.in. „Rajd Rowerowy „Mata, Tata i Ja”, wycieczki do Wieliczki ze zwiedzaniem kopalni soli oraz Krakowa, do Złotego Stoku, do ZOO w Opolu oraz do Istebnej.

Obiekty administrowane przez nasz Ośrodek w czasie wakacji były okresowo modernizowane. W sierpniu swoją działalność po remoncie rozpoczęła Kryta Pływalnia „Laguna”. Lodowisko „Jastor” po przerwie technologicznej od dnia 20 lipca bezpłatną ślizgawką rozpoczęło sezon dla mieszkańców.

Jednocześnie treningi wznowił Jastrzębski Klub Hokejowy. Od 13 września na „Jastorze” ruszyły rozgrywki Polskiej Ligi Hokeja, wicemistrz Polski – JKH Jastrzębie rozpoczęło sezon zwycięstwem nad Polonią Bytom

Orlik przy Zespole Szkół nr 5 – najmłodszy sportowy kompleks w naszym mieście cieszy się ogromną popularnością. Lokalizacja oraz uniwersalność tego obiektu decydują, iż użytkownicy są bardzo zadowoleni. Ostatnią imprezą na Orliku był „Turniej o Puchar Premiera D.Tuska”, w którym zagrali najmłodsi amatorzy piłki nożnej, uczniowie szkół podstawowych.

Orlik przy ul.Warszawskiej, boisko przy ul. Katowickiej i Skate Park przy ul. Turystycznej nie tylko podczas wakacji jest miejscem spotkań dzieci i młodzieży, a także dorosłych. W ostatnich miesiącach Skat Park dwukrotnie był areną dużych wydarzeń sportowych w Jastrzębiu. Pierwszym był Rajd Rowerowy „Mama, tata i ja” oraz duża impreza dla deskorolkowców oraz amatorów jazdy na rowerach bmx GO HIGHT.

Obchody „33 Urodzin NSZZ Solidarności” otworzyły cykl dużych wrześniowych imprez.

7 września na Stadion Miejski przybyły całe rodziny oraz rzesza fanów zespołu KULT, który był gwiazdą imprezy. Obchody uświetnił także występ orkiestry górniczej KWK Zofiówka wraz zespołem ZEZ, koncert zespołu OBERSCHLESIEN, na zakończenie mieszkańcy podziwiali pokaz sztucznych ogni.

 

Za nami bardzo sportowy weekend. „Jastrzębska Dziesiątka” jest jedną z największych imprez biegowych w regionie o zasięgu międzynarodowym. W tym roku w biegu głównym pobiegli zawodnicy z Czech, Ukrainy, Węgier, a także zawodnik z Kenii. Wśród niemal 300 zawodników było wielu mieszkańców naszego miasta. W kategorii open zwyciężył ubiegłoroczny finalista, Radosław Kłeczek, a tym samym ustanowił rekord „Jastrzębskiej Dziesiątki”. Przed biegiem głółwnym w „Biegu Małego Jastrząbka” pobiegli najmłodsi zawodnicy, uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych.

Dwa weekendowe spotkania rozegrali hokeiści, w spotkaniu z Cracowią nie udało nam się pokonać Mistrza Polski, niedzielny mecz zakończył się zwycięstwem JKH 6:1 nad Podhalem Nowy Targ.

 

 

Miejski Ośrodek Kultury

W niedziele lipca i sierpnia w Parku Zdrojowym organizowane były koncerty z cyklu „Jastrzębskie lato muzyczne” w tym:

-   koncert zespołów „KGB czyli Kabaretowa Grupa Biesiadna” i „Bajery”

-   koncert zespołu „Dimitris Zorbas” i Teatru Muzycznego „IWIA”

-   koncert zespołów „Tyrolia Band” i „Turnioki”

-   koncert zespołu „Avocado” i Dawida Podsiadło

-   koncert zespołu „ABC” i Dariusza Nowickiego

24 i 25 sierpnia w Parku Zdrojowym odbyła się XVII Sierpniowa Promenada Trzeźwości z udziałem Teresy Werner organizowana przy współudziale Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych oraz jastrzębskich klubów abstynenckich.

W lipcu i sierpniu w Parku Zdrojowym po raz kolejny zorganizowane zostały koncerty z cyklu „Muzyczne środy”. Podczas koncertów wystąpiły zarówno zespoły z Jastrzębia-Zdroju jak i całej Polski. Można było posłuchać zarówno zespołów rozpoczynających swoją karierę sceniczną jak i uznanych i nagradzanych, zarówno na ogólnopolskich festiwalach jak i w popularnych programach telewizyjnych: „Fairy Tale Show”, „De Trebles”, „Tax Free”, „Break Free Quartet”, „Tune”, „Coria”, „Feniks”, „Yellowlips”, „Tabu”.

W trzy wtorki lipca przed Miejskim Ośrodkiem Kultury odbywały się Wakacyjne warsztaty artystyczne „Parking Sztuki” prowadzone przez etnografów. Warsztaty obejmowały malowanie drewnianych zabawek, filcowanie i wyplatanie z osikowego łyka.

Najmłodsi mieszkańcy naszego miasta w ramach cyklu „Wakacyjne spotkania z teatrem” mogli obejrzeć 2 spektakle prezentowane w kinie „Centrum”: „Pszczółka Maja i Pająk” oraz „Pszczółka Maja kontra Srebrna Ważka”

Dla dzieci uczestniczących w zajęciach świetlicowych poza bogatym programem zajęć zorganizowano warsztaty z dogoterapii.

Przy współpracy ze Strażą Miejską w Jastrzębiu-Zdroju odbył się w świetlicach MOK-u cykl prelekcji dla dzieci pt. „Bezpieczne wakacje”.

Ponadto dla dzieci spędzających wakacje w mieście zorganizowane zostały w świetlicach i klubach MOK-u liczne imprezy, zabawy, turnieje i konkursy oraz nieodpłatne zajęcia.

Ogółem w okresie wakacji Miejski Ośrodek Kultury zorganizował 245 imprez, w których wzięło udział prawie 16 tys. osób.

Miejski Ośrodek Kultury był także współorganizatorem takich imprez jak:

-   Festiwal Kultury Śląskiej „Nasze bery i bojki” realizowany przez Stowarzyszenie Kobiet Działających na Rzecz Propagowania Kultury Śląskiej w Parku Zdrojowym

-   Koncert charytatywny „Podaruj szczęście” połączony ze zbiórką pieniędzy na leczenie i rehabilitację trzyletniego Nikodema Pastryka i pięcioletniego Bartosza Mazura

 

5 lipca w Galerii Eпcentrum odbył się wernisaż wystawy uczestników Studium Rysunku i Grafiki. Otwarcie wystawy połączone było z rozdaniem dyplomów ukończenia zajęć. Wystawę było można zwiedzać do końca sierpnia.

 

W Galerii Historii Miasta można było zwiedzać wystawę wnętrza mieszkania z lat 70. pt. „Moje M”. Wystawa składa się z kilku pomieszczeń umeblowanych w sprzęty z epoki.

 

Miejska Biblioteka Publiczna

Ważniejsze przedsięwzięcia zrealizowane od lipca do września:

 

-    „Szlakami Jastrzębia-Zdroju z Rycerzem Jastrzębiem” – szereg wakacyjnych działań nawiązujących do tradycji i kultury miasta, zorganizowany w ramach jubileuszu 50-lecia Jastrzębia-Zdroju. Podczas wakacji zorganizowano warsztaty artystyczne, etnograficzne i krajoznawcze, których tematyka dotyczyła Jastrzębia-Zdroju. Wydarzenie odbywało się we wszystkich bibliotekach w mieście (lipiec-sierpień).

-    „Ścieżkami Parku Zdrojowego z Rycerzem Jastrzębiem” – impreza plenerowa na zakończenie wakacji skierowana do wszystkich dzieci w mieście. Podczas imprezy młodzi jastrzębianie zwiedzali wioskę średniowieczną. Rycerze z Bielskiej Drużyny Najemnej SVANTEVIT zorganizowali pokazy walk i łucznictwa, zaprezentowali stanowiska kowalstwa artystycznego, srebrnika, mincerza oraz warsztat krajek. Chętni mogli wziąć udział również w średniowiecznych grach i zabawach.

-    Spotkanie autorskie z Barbarą Kosmowską pisarką dla dzieci realizowane w ramach projektu Zabajani! Bajeczne manewry literackie (wrzesień).

-    „Na straganie” cykl warsztatów edukacyjnych dla przedszkolaków nawiązujących do twórczości Jana Brzechwy i Juliana Tuwima (wrzesień).

-    „Szlakami Jastrzębia-Zdroju z Rycerzem Jastrzębiem” – powarsztatowa wystawa prac (wrzesień).

-    „Wakacyjna Akademia – międzypokoleniowe warsztaty dla młodzieży i dorosłych”. Wakacyjna Akademia obejmowała warsztaty: fotograficzne, decoupage i wyplatania bransoletek, florystyczne, komputerowe, mis i gongów tybetańskich, taneczne, Pilates i jogi oraz wakacyjny kurs języka włoskiego (lipiec-sierpień).

-     „Od Rio do Galapagos” – spotkanie ze śląskim podróżnikiem Arturem Nosiadkiem w Kawiarence „Pod Sową” (wrzesień).

-    „FilmOFFisko” – V edycja pokazu filmów niezależnych zorganizowana wspólnie   ze Stowarzyszeniem Centrum Kultury Niezależnej POZYTYWKA. Podczas „FilmOFFiska” zaprezentowano filmy młodych reżyserów ze szkoły Wajdy oraz zorganizowano spotkanie  z reżyserką – Aleksandrą Czenczek połączone z pokazem filmu „Lalki nie płaczą” (wrzesień).

-    „Poniedziałki filmowe” – pokazy kina niezależnego organizowane we współpracy z Centrum Kultury Niezależnej POZYTYWKA (sierpień).

-     „Amerykański derwisz” – spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki (wrzesień).

-    „Sól ziemi” – wystawa fotografii Mariana Miełka oraz wernisaż (lipiec).

-    „Afryka” – wystawa fotografii Anny Jaroszewskiej w Galerii „Pod Sową” (wrzesień).

-    Wystawa malarstwa Klaudii Pawelec-Gliklich w Galerii „Da Vinci” (wrzesień).

 

w zakresie zarządzania kryzysowego i spraw obronnych

 

15 sierpnia odbyły się obchody Święta Wojska Polskiego. W kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła odprawiona została Msza św. w intencji Ojczyzny, po której złożono kwiaty pod Pomnikiem Solidarności.

1 września odbyły się obchody Dnia Weterana. Uroczystości rozpoczęły się mszą polową, która odprawiona została na Bożej Górze. Po uroczystościach przy pomniku uczestnicy przemaszerowali ulicami: Wodzisławską, Zdrojową, 1 Maja i Witczaka do Parku Zdrojowego.

Z kolei w Parku Zdrojowym na miłośników militariów czekały wozy bojowe oraz sprzęt używany w wojsku. Sprzęt bojowy, m.in. rowery wojskowe pokazało cieszyńskie Muzeum 4 Pułku Strzelców Podhalańskich, z kolei Familia Szlachecka zaprezentowała kilkadziesiąt hełmów z różnych epok i wojen. Oprócz tego z ekspozycją uzbrojenia od pradawnych dziejów do współczesności przyjechało Stowarzyszenie Pro Memoria z Pszczyny, Żorska Grupa Operacyjna dała pokaz sprzętu wojskowego z okresu II wojny światowej, a rakiety przeciwlotnicze można było zobaczyć dzięki Dywizjonowi Rakietowemu Obrony Powietrznej w Bytomiu. Nie zabrakło też młodzieży zafascynowanej komandosami GROM-u.

13 września przeprowadzone zostało szkolenie z zakresu powszechnej samoobrony ludności dla koordynatorów do spraw obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego z placówek oświatowych.

17 września odbyły się uroczystości z okazji Dnia Sybiraka. Obchody rozpoczął przemarsz od bramy głównej cmentarza komunalnego w Ruptawie pod pomnik, gdzie uczniowie przedstawili program artystyczny, a także wystąpienia zaproszonych gości oraz zostały złożone kwiaty oraz zapalone znicze.

 

w zakresie zdrowia

9 lipca w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Kościuszki 14, nastąpiło przekazanie w bezpłatne użytkowanie urządzeń medycznych tj.: sprzętu do rehabilitacji dzieci, wg wykazu:

-   Stół do ćwiczeń z dziećmi z elektryczną regulacją wysokości- 1 szt.

-   Lustro korekcyjne ze skrzydłami bocznymi- 2 szt.

-    Stepper z poręczami- 1 szt.

-    Stół rehabilitacyjny (do terapii manualnej) trójpłaszczyznowy z elektrycznym regulowaniem wysokości- 1 szt.

-    ergometr (rower) treningowy- 2 szt.

-   Wyposażenie sali kinezyterapii w ilości 34 elementów.

Cena urządzeń medycznych wyniosła: 28 506,99 zł

16 lipca nastąpiło aparatury medycznej na użytek Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju tj.:

- Skaner do cyfrowych kaset RTG wraz dodatkowym oprzyrządowaniem, zakupiony  za kwotę 129 600,00 zł. Użytkownikiem skanera jest Zakład Diagnostyki Obrazowej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju.

- Wózek transportowo-kąpielowy (wózkowanna) zakupiony za kwotę 10 000,00 zł. Urządzenie jest użytkowane w Izbie Przyjęć Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju.

 

25 sierpnia w Parku Zdrojowym odbyła się XVI Promenada Trzeźwości.

 

15 września w Parku Zdrojowym odbył się Festyn Zdrowia, który zainicjował obchody XV Jastrzębskich Dni Promocji Zdrowia.

 

Ogłoszono postępowanie konkursowe na wyłonienie realizatora programu profilaktycznego pn.: „Wykrywanie wad postawy wśród dzieci klas pierwszych i piątych wszystkich szkół podstawowych z terenu miasta Jastrzębie-Zdrój”. W ramach przedmiotowego programu przebadanych zostanie łącznie 1 568 uczniów klas pierwszych i piątych.

 

Trwają postępowania na dostawę następujących urządzeń medycznych:

-   Aparatu do znieczulania ogólnego pacjentów na użytek Bloku Operacyjnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2.

-   Videogastroskopu na użytek Oddziału Gastrologiczno-Wewnętrznego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju.

-   Bronchofiberoskopu na użytek Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc im. dr A. Pawelca w Wodzisławiu Śląskim, jako pomoc rzeczowa udzielona Województwu Śląskiemu.

W najbliższym czasie przeprowadzone zostaną postępowania na dostawę:

-    wiertarki Laryngologicznej na użytek Oddziału Laryngologicznego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju.

-    dwóch sztuk optyk Hopkinsa do posiadanego urządzenia medycznego tj.: artroskopu firmy Storz na użytek Oddziału Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju.

 

w zakresie gospodarki mieszkaniowej

Wypłacono 3.251 dodatków mieszkaniowych na kwotę: 700.651,21zł.

Wydano 626 decyzji w sprawie dodatku mieszkaniowego, w tym:

 - 565 przyznających dodatek mieszkaniowy, 12 odmawiających przyznania dodatku mieszkaniowego,

 - 23 wstrzymujących wypłatę dodatku z uwagi na brak dopłat ze strony wnioskodawców do bieżącego czynszu, 10 wznawiających wypłatę wstrzymanego dodatku mieszkaniowego (lokator uregulował zaległości powstałe w czasie korzystania z dodatku mieszkaniowego),

 - 7 wygaszających przyznanych dodatek z powodu zmiany miejsca zamieszkania,

 - 8 wygaszających przyznany dodatek z powodu utraty tytułu prawnego do lokalu.

 

26 czerwca odbyło się posiedzenie Społecznej Komisji Mieszkaniowej w trakcie, którego:

- omówione zostały kosztorysy przewidzianych do remontów lokali, położonych przy ul. Piastów 9/8, Piastów 11/3 i Moniuszki 16/1;

- zaplanowano zmiany w Uchwale w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy” oraz sporządzenie „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy”,

- omówione zostały sprawy ogólne dotyczące wniesionych wniosków o cofnięcie eksmisji, wstrzymanie eksmisji, zamiany lokalu, przyspieszenie przydziału lokalu mieszkalnego, przydział lokalu socjalnego.

Na posiedzeniu 12 września SKM omówiła ogólne sprawy mieszkaniowe.

W dalszej kolejności przystąpiła do rozpatrzenia złożonych w roku bieżącym „Wniosków o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego”. I tak 127 wniosków zaopiniowała negatywnie z uwagi na:

- nie dostarczenie wymaganych zaświadczeń o dochodach,

- z powodu braku mieszkań,

- nie uregulowanie sprawy cywilnej,

- przekroczenia powierzchni na 1 członka gospodarstwa domowego,

- przekroczenia powierzchni i dochodu na 1 członka gospodarstwa domowego,

 

W stosunku do 7 wniosków, Komisja postanowiła przeprowadzić wizję.

Dodatkowo 1 wniosek zaopiniowała pozytywnie na przydział lokalu socjalnego.

 

w zakresie mienia

Nabyto:

- nieruchomości gruntowe o pow. 0,0651 ha przeznaczone pod drogę (łącznik ulic Gagarina i Bocznej),

- dwie nieruchomości gruntowe o pow. 0,0304 ha i 0,0197 ha przeznaczone pod drogę (odnoga ul. Skrzyszowskiej),

- dwie nieruchomości gruntowe o łącznej pow. 0,0254 przeznaczone pod drogę (ul. Podleśna),

- w drodze darowizny nieruchomość gruntową o pow. 0,0131 ha przeznaczoną pod drogę (odnoga ul. Komuny Paryskiej),

- w drodze zamiany od JSW S.A. własność nieruchomości gruntowej o pow. 0,0790 ha, przeznaczoną pod drogę (os. Tysiąclecia),

- w drodze zamiany od JSW S.A. 12 nieruchomości gruntowych w użytkowaniu wieczystym o łącznej pow. 1,0233, przeznaczone na realizację układu dróg na Moszczenicy.

 

Przekazano JSW S.A. prawo własności 13 nieruchomości gruntowych w drodze zamiany.

 

Sprzedano w drodze bezprzetargowej nieruchomość gruntową położoną przy ul. Wielkopolskiej o pow. 0,0061 ha, przeznaczoną na poprawę zagospodarowania działki przyległej.

 

 

 

 

 

Miejski Zarząd Nieruchomości

Ogłoszono postępowanie przetargowe na „Zakup energii elektrycznej dla Wspólnot Mieszkaniowych - budynków zarządzanych przez Miejski Zarząd Nieruchomości w Jastrzębiu-Zdroju” - w oparciu o Kodeks cywilny - termin składania i otwarcia ofert: 26.09.2013 r.

Postępowanie przetargowe w toku:

 „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy budynku przy ul. Szkolnej 5 w Jastrzębiu-Zdroju”.

 

Zakończono postępowania:

1. „Wymiana stolarki drzwiowej w mieszkaniach gminnych”

-           termin składania i otwarcia ofert: 05.07.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 30.07.2013 r.

2. "Remonty i usuwanie usterek ogólnobudowlanych oraz na instalacji wod.-kan., gazowych, c.o. w budynkach i lokalach użytkowych"

-           termin składania i otwarcia ofert: 30.07.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 07.08.2013 r.

3. "Adaptacja wolnych lokali na potrzeby Wydziału Spraw Rodzinnych i Alimentacyjnych w budynku przy ul. Zielonej 20A w Jastrzębiu-Zdroju"

-           termin składania i otwarcia ofert: 13.08.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 19.08.2013 r.

4. "Przebudowa kotłowni przy ul. Gagarina 130 w Jastrzębiu-Zdroju"

-           termin składania i otwarcia ofert: 09.09.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 16.09.2013 r.

5. "Naprawa elewacji budynku użytkowego przy ul. 1 Maja 55 w Jastrzębiu-Zdroju"

-           termin składania i otwarcia ofert: 26.08.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 16.09.2013 r.

6. "Montaż monitoringu wizyjnego z rejestracją zdarzeń w technologii analogowej" (dot. budynków socjalnych przy ul. Gagarina 108, 110, 112 w Jastrzębiu-Zdroju)

-           termin składania i otwarcia ofert: 04.07.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 05.08.2013 r.

7. „Bieżące utrzymanie budynków oraz utrzymanie chodników", tj.: Bieżące utrzymanie budynków przy ul. Wyspiańskiego 2, Wyspiańskiego 4, Wyspiańskiego 6, Moniuszki 12 wraz z terenami zewnętrznymi przyległymi do nieruchomości oraz utrzymanie letnie i zimowe chodników przyległych do nieruchomości przy ul. Morcinka 2-4, 10-12, 13-15, 17, 19, 21 stanowiących główne ciągi komunikacyjne

-           termin składania i otwarcia ofert: 24.06.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 28.06.2013 r.

8. „Bieżące utrzymanie budynków Wspólnot Mieszkaniowych przy ul. Miodowej 1-3 oraz ul. Poznańskiej 14-28 w Jastrzębiu-Zdroju wraz z terenami przyległymi do danej nieruchomości” – w oparciu o Kodeks cywilny

-           termin składania i otwarcia ofert: 19.06.2013 r.

-           Umowę podpisano w dniu 26.06.2013 r.

 

 

Wykonawcy zewnętrzni prowadzili następujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne:

1.             1 Maja 19-21 – wymiana pionu kanalizacyjnego w mieszkaniach 21/2, 21/4;

2.             Moniuszki 1-3 – wymiana poziomów instalacji wodnej i kanalizacji sanitarnej w piwnicach;

3.             Moniuszki 14-16 – wymiana instalacji wodnej i kanalizacji sanitarnej w piwnicach;

4.             Piastów 9 – wymiana instalacji wodnej i kanalizacyjnej;

5.             Żeromskiego 11 – wymiana instalacji kanalizacji sanitarnej żeliwnej na PCV;

6.             Broniewskiego 12-14 - wymiana stolarki okiennej klatek schodowych i piwnic wraz z wymianą drzwi do piwnic;

7.             Dunikowskiego 2-4 – wymiana stolarki okiennej piwnic;

8.             Moniuszki 22 – remont klatek schodowych wraz z wymianą stolarki okiennej na klatkach bez okien w piwnicach;

9.             Miodowa 1-3 – naprawa podestów wejść do klatek schodowych wraz z wymianą balustrad przy schodach;

10.          Szarych Szeregów 15-17 – remont klatek schodowych;

11.          Żeromskiego 9 – wymiana stolarki okiennej piwnic i klatek schodowych;

12.          Broniewskiego 2-4-6 – montaż ochronników przepięciowych;

13.          Dunikowskiego 5-7 – montaż ochronników przepięciowych;

14.          Kopernika 5 – montaż ochronników przepięciowych;

15.          H. Sawickiej 1-3 – montaż ochronników przepięciowych;

16.          Kościuszki 5-7-9 – montaż ochronników przepięciowych;

17.          Moniuszki 5-7 – montaż ochronników przepięciowych;

18.          Morcinka 9-11 – montaż ochronników przepięciowych;

19.          Morcinka 21 – montaż ochronników przepięciowych;

20.          Piastów 3 – montaż ochronników przepięciowych;

21.          Szarych Szeregów 1-3-5 – montaż ochronników przepięciowych;

22.          Śląska 33-35-37 – montaż ochronników przepięciowych;

23.          Wyspiańskiego 21 – montaż ochronników przepięciowych;

24.          Żeromskiego 2-4 – montaż ochronników przepięciowych;

25.          Żeromskiego 10-12 – montaż ochronników przepięciowych;

26.          Żeromskiego 22-24 – montaż ochronników przepięciowych;

27.          Żeromskiego 26-28 – montaż ochronników przepięciowych;

28.          H. Sawickiej 2-4 - remont pokrycia dachu wraz z robotami towarzyszącymi, wymianą rynien i rur spustowych oraz instalacją podgrzewania;

29.          Moniuszki 5-7 – remont schodów i dojść do budynku;

30.          Piastów 12 – remont chodnika przy budynku;

31.          Dunikowskiego 2-4 – remont dojść do budynków oraz schodów terenowych;

32.          Szarych Szeregów 7- 9 – remont schodów;

33.          Morcinka 10 – 12 – utwardzenie i uporządkowanie terenu wokół budynku;

34.          Kościuszki 7/1 – remont instalacji elektrycznej;

35.          Żeromskiego 18/3 – remont pustostanu;

36.          Stodoły 52/7 – remont pomieszczenia piwnicznego;

37.          Wyspiańskiego 17/2 – remont instalacji wod. – kan.;

38.          Stodoły 54/14 – remont pustostanu;

39.          Pszczyńska 294 remont sanitariatów I, II i III piętro;

40.          Pszczyńska 294/209, 210, 211, 206, 207 – remont mieszkań;

41.          Pszczyńska 294 – remont instalacji c.o. oraz wod. – kan;

42.          A. Krajowej 90-96 – utwardzenie nawierzchni wzdłuż budynków;

43.          A. Krajowej 94-96 – utwardzenie nawierzchni pod kontenery;

44.          Moniuszki 14/2 – montaż nawiewników;

45.          Wyspiańskiego 2 – montaż nasad kominowych;

46.          Mieszkania Gminne – wymiana stolarki okiennej;

47.          Gagarina 108, 110, 112 – montaż szafek osłonowych na wodomierze;

48.          Gagarina 108, 110, 112 – montaż monitoringu wizyjnego;

49.          Gajowa 11 – wymiana wentylatora dachowego;

50.          1 Maja 45 – naprawa nawierzchni wokół studzienki;

51.          1 Maja 45 – wymiana stolarki okiennej;

52.          Morcinka – przełożenie i uzupełnienie krawężników na ławie na działce 3322/54;

53.          Zielona 18A – wymiana poziomów instalacji wodnej i pionu kanalizacji;

54.          Zdrojowa 5 – naprawa dachu;

55.          Wrzosowa 4A-8A-12A – przebudowa przyłącza wodnego dla sklepu UNIVEX wraz z opomiarowaniem ujęć poboru wody w lokalach handlowych;

56.          1 Maja 19-21 – wymiana odcinka pionu kanalizacji sanitarnej oraz instalacji wodnej w sklepie obuwniczym;

57.          Witczaka 5 – wykonanie zasilania do pomporozdrabniacza;

58.          Harcerska 9 – wymiana okien w pomieszczeniach BARTMED;

59.          Wrocławska 12 – montaż mat antypoślizgowych;

60.          PPH „B” - wymiana oszklenia w lokalach 8 i 9;

61.          Śląska 27-29-31, Śląska 33-35-37 – opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie termomodernizacji budynków w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja budynków”;

 

Roboty ogólnobudowlane i instalacyjne w trakcie realizacji:

1.             Szarych Szeregów 2-4 – wymiana instalacji gazowej;

2.             Wyspiańskiego 21 – remont kominów;

3.             Morcinka 1-3 – wymiana rynien wraz z obróbkami;

4.             Brzechwy 1-3 – wymiana zaworów termostatycznych;

5.             Morcinka 21 – wymiana zaworów termostatycznych;

6.             Wyspiańskiego 12/3 – remont instalacji elektrycznej;

7.             Żeromskiego 20/6, 5 – remont instalacji elektrycznej;

8.             Żeromskiego 12/5 – remont instalacji elektrycznej;

9.             Piastów 8-10 – remont klatek schodowych z wymianą stolarki okiennej piwnic i klatek;

10.          Mieszkania Gminne – wymiana stolarki drzwiowej;

11.          Jasna 1A – wymiana drzwi wejściowych i witryn;

12.          Zielona 18 – adaptacja pomieszczeń;

13.          Zielona 20 – wykonanie nowej wewnętrznej linii zasilającej;

14.          PPH „B”, Mazowiecka 10 – wymiana wkładów szybowych;

15.          1 Maja 61 – remont pomieszczeń;

16.          Komuny Paryskiej 14 – wymiana drzwi i remont klatki schodowej wraz z robotami w gabinetach;

17.          Krakowska 38 – remont schodów do biblioteki;

18.          Szarych Szeregów 1-3-5 – remont schodów;

19.          Piastów 8-19 – wykonanie wejścia od strony Poczty Polskiej;

20.          Śląska 27-29-31, Śląska 33-35-37 – zatwierdzenie dokumentacji projektowej w zakresie termomodernizacji budynków w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja budynków” wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę;

21.          Gagarina 130 – przebudowa kotłowni;

22.          1 Maja 55 – remont elewacji;

23.          Pszczyńska 140 OSP – opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w ramach inwestycji pn.: „Modernizacja budynku ul. Pszczyńska 140”.

 

Grupa remontowa i konserwatorzy MZN prowadzili następujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne:

1.             Działka pomiędzy WM Sz. Szeregów 2-4 a 6-8 – remont schodów terenowych;

2.             1 Maja 39-41 - utwardzenie nawierzchni pod plac gospodarczy;

3.             Piastów 5 – likwidacja schodów;

4.             Piastów 11 – likwidacja schodówch;

5.             Żeromskiego 1-3 - utwardzenie nawierzchni pod pojemnikiem na nieczystości stałe;

6.             Żeromskiego 11 – remont schodów terenowych;

7.             Żeromskiego 18-20 – likwidacja schodów terenowych;

8.             Dunikowskiego 5 – wymiana kanalizacji (pion);

9.             Moniuszki 1 – wymiana kanalizacji (pion);

10.          Pszczyńska 292 – remont daszków i poręczy;

11.          Pszczyńska 294 – remont ogrodzenia;

12.          Cieszyńska 101 – remont ogrodzenia;

13.          Podziemny Pasaż Handlowy "A" – bieżące usuwanie usterek związanych ze schodami (rozpoczęto roboty od McDonalds);

14.          Przygotowanie (przegląd) instalacji c.o. oraz kotłowni lokalnych przed sezonem grzewczym;

15.          Witczaka 5 – modernizacja instalacji kanalizacyjnej – montaż pompo – rozdrabniacza;

16.          Bieżące usuwanie usterek ogólnobudowlanych, stolarsko – ślusarskich, dekarskich, na instalacji c.o., wod-kan i gazowych w 20 budynkach mieszkalnych gminnych, 52 obiektach użytkowych gminnych i 88 budynkach Wspólnot Mieszkaniowych.

 

Roboty ogólnobudowlane i instalacyjne w trakcie realizacji:

1.             Działka 1197/61 przy ul. Sz. Szeregów 23 – remont schodów terenowych;

2.             Działka 1209/61 przy ul. Żeromskiego 10-12 a 6-8 – remont schodów terenowych;

3.             PPH „A” - montaż dodatkowej obróbki blacharskiej pomiędzy lokalami C9, a C10 (pustostan) oraz C11 (pustostan), a C12 wraz z demontażem ścianki działowej rozdzielającej C10 i C11;

4.             Bieżące usuwanie usterek ogólnobudowlanych, stolarsko – ślusarskich, dekarskich, na instalacji c.o., wod-kan i gazowych w 20 budynkach mieszkalnych gminnych, 52 obiektach użytkowych gminnych i 88 budynkach Wspólnot Mieszkaniowych.

 

 

Wykonywano czynności bieżące w zakresie administrowania:

1.     Bieżące wywożenie zużytych wielkogabarytowych sprzętów gospodarstwa domowego z placyków gospodarczych z zasobów administrowanych i zarządzanych przez MZN.

2.     Uprzątanie pomieszczeń wspólnych piwnic oraz korytarzy piwnicznych ze zużytych sprzętów gospodarstwa domowego i innych przedmiotów wielkogabarytowych na zasobach administrowanych i zarządzanych przez MZN.

3.     Bieżąca obsługa lokatorów, sporządzanie i zawieranie umów najmu lokali z czynszem regulowanym, czynszem socjalnym na podstawie skierowań z Wydziału Gospodarki Mieszkaniowej Urzędu Miasta.

4.     Bieżąca obsługa najemców i dzierżawców lokali użytkowych.

5.     Zawieranie i rozliczanie umów najmu sal w Domach Sołeckich.

6.     Wypełnianie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i o nabycie lokali mieszkalnych na własność.

7.     Przygotowywanie dokumentacji związanej ze zamianą i przyznaniem lokali mieszkalnych na własność.

8.     Bieżąca kontrola terenów sprzątanych przez sprzątaczki oraz terenów utrzymywanych przez najemców lokali użytkowych, a także firm, którym zlecono obsługę budynków socjalnych bądź obiektów Podziemnych Pasaży Handlowych „A” i „B”.

9.     Cotygodniowa kontrola zmian w ewidencji ludności.

10.  Sporządzanie i zawieranie umów najmu dla nieruchomości użytkowych.

11.  Czynności przyjmowania i przekazywania lokali użytkowych bądź ich części w związku ze zmieniającymi się albo kończącymi się lub rozpoczynającymi umowami zobowiązaniowymi.

12.  Prowadzenie czynności związanych z przekazaniem budynków przy ul. Witczaka 4 i 5A do MOK.

13.  Zasiedlanie budynków socjalnych przy ul. Gagarina 108 i 110 w Jastrzębiu-Zdroju.

14.  Zasiedlono 84 lokale socjalne, 6 lokali mieszkalnych, przekazano do MZN 11 lokali socjalnych oraz 17 lokali mieszkalnych.

15.  Kontrola firmy zewnętrznej podczas wykonywania prac związanych z koszeniem terenów zarządzanych i administrowanych przez MZN.

16.  Przygotowanie korekty deklaracji na podatek od nieruchomości za 2013 rok.

17.  Rozliczanie lokali użytkowych za I półrocze 2013r.

18.  Analiza kosztów c.o. za I półrocze 2013r.

19.  Analiza stawek dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.

20.  Rozliczanie wody i ścieków za II kwartał 2013r. dla lokali mieszkalnych.

21.  Sporządzanie i korygowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

22.  Wykonanie następujących zadań mających na celu windykację należności w miesiącu sierpniu 2013r.:

-                      na lokale mieszkalne: 5 zawiadomień o posiadaniu zaległości, 5 wypowiedzeń umowy najmu, 5 wezwań do niezwłocznego uiszczenia zaległości, 49 przedsądowych wezwań do zapłaty – ostatecznych, 22 wnioski o wszczęcie postępowania o egzekucję należności, 32 pozwy o zapłatę należności, 13 pozwów o eksmisję z zajmowanego lokalu, 28 wniosków o nadanie klauzuli wykonalności, 7 wniosków o wydanie wyroku/nakazu zapłaty, 3 wnioski do Centrum Personalizacji Dokumentów MSW, 3 wnioski do Krajowego Rejestru Karnego, 9 podań o rozłożenie zaległości czynszowych i odsetkowych na raty, przedłużenie terminu płatności, umorzenie zaległości czynszowych i odsetkowych, rozłożenie na raty niedopłaty z c.o. za 2012 r.

-                      na lokale użytkowe: 3 wypowiedzenia umowy najmu/dzierżawy, 5 przedsądowych wezwań do zapłaty – ostatecznych, 2 noty odsetkowe, 1 podanie o rozłożenie zaległości czynszowych i odsetkowych na raty, przedłużenie terminu płatności, umorzenie zaległości czynszowych i odsetkowych.

W Miejskim Zarządzie Nieruchomości zatrudniono w maju w związku z podpisanymi umowami z Powiatowym Urzędem Pracy w Jastrzębiu-Zdroju oraz skierowaniami z Ośrodka Pomocy Społecznej i Sądu Rejonowego w celu odpracowania zobowiązań:

1.   zatrudnionych w ramach robót publicznych - 5 osób

2.   odbywających staż dla bezrobotnych                                 2 osoby

3.   skazanych skierowanych do odpracowania kary                 18 osób

4.   skierowanych do prac społeczno-użytecznych                    6 osób

 

Jastrzębski Zakład Komunalny

W zakresie inwestycji:

1. Zrealizowano umowę na wykonanie napisu z nazwą osiedla Zofiówka - wartość umowy 106 210,14 zł brutto, odbioru dokonano w dniu 03.09.2013 r.
2. Wykonano prace remontowe odcinka ogrodzenia wraz z bramą wjazdową na zapleczu Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego przy ul. Dworcowej 17D. Łączny koszt wyniósł 24710.92 zł.


W zakresie prowadzenia targowisk miejskich:
a) zebrano opłatę targową w wysokości 75.712,32zł,
b) zebrano opłatę z tytułu rezerwacji stałych miejsc handlowych w wysokości 68 096,20 zł,
c) zebrano opłatę z tytułu poboru dzierżawy gruntu na targowiskach w wysokości 203903,14zł.

Zebrano opłaty cmentarne w łącznej kwocie 146 403,00 zł.

Zebrano opłatę z tytułu poboru dzierżawy gruntu w wysokości 17 229,22 zł.

Zebrano opłatę parkingową z tytułu parkowania w pasie drogowym w wysokości 35 811,50zł (w tym 2 900,00 zł opłat dodatkowych).

Zebrano opłatę parkingową na parkingach miejskich przy ul. Arki Bożka, Podhalańskiej i Podhalańskiej - Młyńskiej oraz Al. Piłsudskiego (UM) w wysokości 84 662,40 zł.

W zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt:

a) przyjęto od mieszkańców miasta do schroniska 10 psów,
b) przyjęto od firm wynajmujących kojce 27 psów,
c) wyłapano z terenu miasta 77 psów,
d) wydano ze schroniska 96 psów,
e) odłowiono z terenu miasta 31 dzikich zwierząt.

W miesiącu lipcu uruchomiono Gminny Punkt Zbierania Odpadów Niebezpiecznych. Inwestycja została współfinansowana ze środków pozyskanych przez JZK z WFOŚiGW w Katowicach w wysokości 560 tys. Koszt całej inwestycji 785 381 12 zł.
Do GPZON od dnia uruchomienia przyjęto :
a) odpady wielkogabarytowe 840 kg
b) zużyte opony 1300 kg
c) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 1350 kg
d) opakowania 210 kg
e) pozostałe typu farby, oleje, leki, rozpuszczalniki, lampy fluorescencyjne, środki ochrony roślin itp. 910 kg

W zakresie utrzymania czystości w gminie:
a) zebrano 32 szt. padłych zwierząt z dróg publicznych,
b) przyjęto do utylizacji 44 szt. padłych zwierząt od mieszkańców Jastrzębia – Zdroju,
c) zlikwidowano 4 dzikie wysypiska
przy ul. Cichej, Okręgliki, Ułańskiej, Spółdzielczej, łącznie wywieziono 2,2 t śmieci,
d) zakończono wymianę piasku w piaskownicach i na placach zabaw administrowanych przez Miasto Jastrzębie - Zdrój. Łącznie dowieziono 62 tony piasku,
e) wykoszono i zebrano trawę z terenów zielonych na cmentarzu komunalnym przy ul. Okrzei, Norwida i Połomskiej o łącznej powierzchni 126 000 m2,
g) wykoszono i zebrano trawę z terenów zielonych na parkingu przy ul. Podhalańskiej i Podhalańskiej - Młyńskiej o łącznej powierzchni 6 000 m2,
h) wykoszono i zebrano trawę z terenów zielonych na targowisku przy ul. A. Bożka i na Os. 100-lecia o łącznej powierzchni 1 351 m2,
i) wykoszono i zebrano trawę z terenów zielonych na schronisku dla bezdomnych zwierząt o łącznej powierzchni 42 000 m2,
j) wykoszono i zebrano trawę z poboczy ulic na sołectwach: Ruptawa - Cisówka, Bzie, Szeroka
, Borynia, Moszczenica, Skrzeczkowice oraz terenów zielonych na terenie miasta o łącznej powierzchni 433 235 m2.

W zakresie utrzymania oznakowania pionowego i sygnalizacji świetlnych:

a) oznakowanie pionowe:
- poprawiono 180 znaków,
- usunięto 37 znaków,
- ustawiono 80 znaków,
- wymieniono 19 znaków,
b) sygnalizacja świetlna

- dokonano łącznie 21 napraw sygnalizatorów i przejść dla pieszych: (A. Bożka – Harcerska – Mazurska, Al. Piłsudskiego - Harcerska – Katowicka, A. Bożka – Podhalańska – ks. Popiełuszki, Wodzisławska - Górnicza, Pszczyńska - Al. Piłsudskiego, przejście dla pieszych ul. Bogoczowiec, Cieszyńska, Podhalańska - Carrefour, Rybnickiej)
- wymiana 2 szt. sygnalizatorów pieszych na skrzyżowaniu Al. Piłsudskiego - Harcerska – Katowicka
- wymieniono maszt sygnalizacji oraz 2 szt. sygnalizatorów pieszych na skrzyżowaniu A. Bożka – Harcerska – Mazurska



W ramach współpracy z Sądem Rejonowym w Jastrzębiu-Zdroju przyjęto do pracy 20 osób, które w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym odbywają karę ograniczenia wolności z obowiązkiem wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne.

W ramach zorganizowanych przez Miasto prac społecznie użytecznych w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym pracowało 36 osób.

Zawarto 4 umowy dzierżawy terenu z przeznaczeniem na ekspozycję reklamy.


Zawarto umowy w trybie ustawy PZP:
1. na sukcesywny wywóz oraz utylizację odpadów stałych z obiektów administrowanych przez Zamawiającego - wartość umowy 78 855,12 zł brutto.
2. na wykonanie napisu z nazwą osiedla "Zofiówka" - wartość umowy 106 210,14 zł brutto.

Zawarto następujące umowy o wartości zamówienia poniżej progu obowiązywania ustawy prawo zamówień publicznych:
1. na dostawy znaków pionowych i tablic drogowych na potrzeby utrzymania oznakowania dróg - Wartość umowy 50 000,00 brutto
2. na remont grobu wojennego poległych Szeroczan na cmentarzu parafialnym w Szerokiej - wartość umowy 8000,00 zł brutto
3. na remont ogrodzenia zaplecza Jastrzębskiego Zakładu Komunalnego przy ul. Dworcowej 17 D - wartość umowy 24 710,92 zł brutto
4. na dostawy odzieży, obuwia roboczego i środków ochrony na potrzeby pracowników JZK na drugie półrocze 2013 - wartość umowy 3690,00 zł brutto
5. na wykonanie projektu przebudowy kanalizacji sanitarnej i deszczowej placu i parkingu przy ul Dworcowej 17D - wartość umowy 14 950,00 zł brutto

 

w zakresie przeciwdziałania bezrobociu

W lipcu 2013 roku:

-   stopa bezrobocia w lipcu w Polsce: 13,1%

-   stopa bezrobocia w lipcu w Jastrzębiu-Zdroju: 9,1%

 

W sierpniu 2013 roku w ewidencji znajdowało się 3904 os. bezrobotnych, w tym 2379 kobiety (60,94%).

Projekty współfinansowane przez Unię Europejską:

- Regionalna Sieć Tematyczna podjęła uchwałę o warunkowym zatwierdzeniu do realizacji strategię wdrażania projektu "Study circle – szwedzkie koło zamachowe".

Decyzja Sieci jest podstawą do rozpoczęcia działań testowania wstępnej wersji produktu, jaką jest model aktywizacji zawodowej i społecznej rodzin niepełnych.

 

- Ruszył projekt pt.: „Staż na dobry początek”, złożony w ramach Poddziałania 6.1.1 POKL,

„Staż na dobry początek” jest projektem rozszerzającym ofertę usług aktywizacyjnych oferowanych przez Powiatowy Urząd Pracy, umożliwiając kompleksowe wsparcie 70 młodych osób bezrobotnych, poprzez: IPD, warsztaty aktywizacyjne, indywidualną pracę z opiekunem, staż.

 

- Ruszył projekt pt.: „Kierunek przedsiębiorczość”, złożony w ramach Poddziałania 6.2 POKL, którego liderem jest Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach, zaś Powiatowy Urząd Pracy partnerem.

Projekt zakłada rekrutację osób bezrobotnych, opracowanie dla nich Indywidualnego Planu Działania, ukierunkowanego na wskazanie potencjału przyszłego przedsiębiorcy oraz dobranie szkoleń związanych z przygotowaniem do prowadzenia działalności. Ostatnim etapem będzie założenie własnego biznesu (kwota dofinansowania to około 21 tys. zł).

 

Projekty w trakcie realizacji:

- „Profesjonalny Urząd III” - projekt konkursowy w ramach Poddziałania 6.1.2 PO KL

- „Aktywni na rynku pracy” - projekt systemowy w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL

- „Study Circle – szwedzkie koło zamachowe”- projekt konkursowy innowacyjny testujący w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL

- „Śląskie wyzwania” - projekt systemowy innowacyjny testujący w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL; rozpoczęto rekrutację do projektu.

- Sukces – Synergia w Unii Kluczowym Czynnikiem Efektywnego Szkolenia”; program konkursowy „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci.

 

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 30.09.2013 07:23
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 525
Drukuj Zapisz do PDF