W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Informacja Prezydenta Miasta na sesję Rady Miasta w dniu 25 kwietnia 2013 roku

RSS

 

Informacja Prezydenta Miasta

na sesję Rady Miasta w dniu 25.04.2013 roku

 

Szanowny Panie Przewodniczący, Panie i Panowie Radni, Zaproszeni Goście.

Witam wszystkich Państwa obecnych na dzisiejszej V Sesji Zwyczajnej Rady Miasta
Jastrzębie-Zdrój. Przedstawię informacje z realizacji zadań w okresie od sesji zwyczajnej z dnia 26 marca 2013 roku do chwili obecnej.

 

w zakresie finansów

W okresie od 23 marca do 18 kwietnia bieżącego roku podjąłem dwa zarządzenia w sprawie zmiany budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok oraz jedno zarządzenie w sprawie zmiany budżetu Miasta Jastrzębie-Zdrój na 2013 rok, w zakresie zadań administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami.

Powyższe decyzje spowodowały zwiększenie ogólnej wielkości planu dochodów i wydatków bieżących budżetu Miasta o kwotę 156 562 zł.

 

Po uwzględnieniu powyższych zmian oraz zmian wynikających z projektu uchwały Rady Miasta przedłożonego na sesję w dniu 25 kwietnia plan budżetu Miasta na 2013 rok kształtuje się następująco:

 

1.    Dochody ogółem wynoszą  398 036 696 zł.

2.    Wydatki ogółem wynoszą 470 728 739 zł.

3.    Przychody wynoszą 72 992 043 zł.

4.    Rozchody wynoszą 300 000 zł.

5.    Deficyt budżetu Miasta na 2013 rok  wynosi 72 692 043 zł, co stanowi 18,26% dochodów ogółem.

 

 

 

w zakresie infrastruktury komunalnej

17 kwietnia zostały rozpoczęte remonty cząstkowe dróg na terenie Miasta.

 

Rozpoczęto prace dotyczące zadania pn.: „Budowa dróg na osiedlu domów jednorodzinnych w rejonie ulicy Zamłynie w Jastrzębiu-Zdroju – polegające na niwelacji pasa drogowego”.

 

Trwa procedura przetargowa na zadanie  remont nawierzchni ul. Cieszyńskiej.

 

Trwa przygotowanie dokumentów do rozpoczęcia procedury przetargowej na zadanie pn. nadbudowa ZS nr 13 w Bziu.

 

Przekazano plac budowy pod wykonanie remontu ul. Ranoszka na długości 220mb od ul. A. Krajowej.

 

Trwa procedura wyłonienia wykonawcy remontu ul. Żeromskiego, ul. Konopnickiej i odcinek (80m) ul. Długosza.

 

Trwa ciąg dalszy budowy kanalizacji deszczowej ul. Gołębia.

 

23 kwietnia odbył się przetarg na przebudowę ul. Kasztanowej na odcinku od ul. 1 Maja do ul. Lipowej. 18.04 odbyło się spotkanie z mieszkańcami ul. Kasztanowej. Obecne były 54 osoby, z których 5 osób wypowiedziało się przeciw wycince drzew i budowie chodnika. W głosowaniu podjęto decyzję o budowie chodnika.

 

Ogłoszono przetargi:
- projekt boisk sportowych przy ul. Spółdzielczej, Libowiec i w rejonie ul. Rybnickiej (Os. Zofiówka)
- projekt rozbudowy i termomodernizacji ZS nr 8 wraz z przebudową dla potrzeb PP nr 10 oraz modernizacja boiska szkolnego.

 

Zawarto umowę na remont schodów terenowych:
- ul. Zdrojowa 4,
- Mazowiecka – jar południowy,
- ul. Sybiraków – dworzec autobusowy.

 

Otwarto oferty na wykonanie boisk przy ZS nr 1. Wpłynęło 7 ofert – wszystkie o wartości powyżej 3 mln zł. Oferty przewyższają posiadane przez Miasto środki finansowe. Podjęto decyzję o ograniczeniu zakresu robót i ogłoszeniu przetargu powtórnie, przy czym zadanie będzie trwać również w roku 2014.

 

Ukończono modernizację budynku przychodni przy ul. Cieszyńskiej. Aktualnie przyszli dzierżawcy realizują wewnętrzne prace wykończeniowe. Zakończenie całej inwestycji wymaga zahumusowania terenu placu zabaw dla przedszkola. 

 

Trwa realizacja szerokopasmowej sieci. Z uwagi na warunki zimowe termin zostanie przesunięty do miesiąca czerwca. Najtrudniejszym problemem są naprawy chodników, gdzie  które były prowadzone roboty.

 

Trwa budowa drogi „głównej południowej” na obu etapach. W ramach etapu I trwają  roboty asfaltowe, wykończenie naprawcze po zimie, a w ramach etapu II -  roboty ziemne i konsolidacja gruntu.

 

w zakresie polityki gospodarczej

Trwa realizacja projektu „Jastrzębie-Zdrój – Twój Partner w biznesie, promocja terenów inwestycyjnych Jastrzębia-Zdroju” wybranego do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. W chwili obecnej trwają czynności związane z przygotowaniami do uczestnictwa w Targach EIRE Mediolan w czerwcu br. oraz czynności związane z zamówieniem powierzchni wystawienniczej na Tragi Expo Real Monachium w październiku br.

 

W Punkcie Obsługi Inwestora przekazywane są informacje w zakresie ofert inwestycyjnych, obowiązujących procedur, jak również udostępniane są dane podmiotów z terenu Miasta biorących udział w procesie inwestycyjnym.

 

17 marca odbyło się posiedzenie Kapituły XII edycji Nagrody „NARCYZ 2013” , w którym udział wziął Zastępca Prezydenta Miasta Krzysztof Baradziej. Nagroda została ustanowiona przez Zarząd Izby Przemysłowo-Handlowej Rybnickiego Okręgu Przemysłowego w roku 2002 i jest wyrazem uznania dla Pań wyróżniających się w działalności zawodowej jak i społecznej.

 

25 marca odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Jastrzębskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego „Daszek”  Sp. z o.o., podczas którego m.in. podjęto uchwałę w sprawie wysokości stawki czynszu za najem lokali mieszkalnych znajdujących się w zasobach JTBS „Daszek” Sp. z o.o. oraz podjęto uchwałę w sprawie wysokości wynagrodzenia dla członków zarządu.

 

26 marca zostało zwołane Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki Obrotu Energią Sp. z o.o. w likwidacji. Zostało ono przerwane w trakcie obrad.

 

2 kwietnia złożono do Wspólnego Polsko-Czeskiego Sekretariatu w Ołomuńcu  polsko-czeski projekt pn.”Odwiedź sąsiada – uatrakcyjnienie oferty turystycznej polsko-czeskiego pogranicza”. Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska –Rzeczpospolita Polska. Projekt jest projektem partnerskim z Miastem Karwina. Jastrzębie-Zdrój jest Partnerem Wiodącym w projekcie.  Zamierzeniem partnerów jest budowa ścieżki rowerowej w Karwinie oraz budowa ścieżki rowerowej w Jastrzębiu-Zdroju, połączonej z rewitalizacją części terenu, na którym przebiegać będzie ścieżka wraz z montażem infrastruktury służącej aktywnym formom turystyki, co pozwoli przywrócić mu funkcję  turystyczno-wypoczynkową.

 

4 kwietnia odbyło się spotkanie „Przy kawie o biznesie”, którego tematem był Wideomarketing jako nowoczesna forma reklamy – skuteczność, tendencje rozwoju, sposoby wykorzystania w relacjach B2B i B2C, dobre i złe praktyki. Celem spotkania była integracja przedsiębiorców z naszego regionu.  Organizatorem spotkania  była Izba Gospodarcza z Wodzisławia Śląskiego oraz Agencja Reklamowa INFOMAG. W spotkaniu udział wzięli Marian Janecki – Prezydent Miasta, Krzysztof Baradziej – Zastępca Prezydenta Miasta, Mieczysław Kieca - Prezydent Miasta Wodzisław Śląski.

 

Przedstawiciele Miasta Jastrzębie-Zdrój - jako członek Euroregionu Śląsk Cieszyński - w dniach 5-7 kwietnia prezentowali ofertę turystyczną miasta Jastrzębie-Zdrój w ramach wspólnego stoiska Śląskiej Organizacji Turystycznej podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych  we Wrocławiu. Na Targach regionalne stoisko województwa śląskiego otrzymało nagrodę za Najlepsze Stoisko Targowe.

 

8 kwietnia odbyło się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej na terenie Gliwic. W zgromadzeniu nie uczestniczył żaden przedstawiciel miasta. 

 

12 kwietnia miały miejsce prace związane ze sprawdzaniem sygnału łączy internetowych w związku z pracami mającymi na celu montaż infokiosków w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Wielkopolskiej i ul. Witczaka oraz w siedzibie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w związku z projektem „Śląski System Informacji Turystycznej” realizowanym w ramach RPO WSL 2007-2013.

 

Dobiegają końca procedury przetargowe na wyłonienie wykonawcy do realizacji zadania pn. „Dostawa artykułów promocyjnych dla Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój. Część pierwsza – Numizmaty. Część druga – Artykuły promocyjne”.

 

Trwają prace związane z zawarciem umów na realizację zadań z zakresu promocji miasta, tj. autorskich sesji fotograficznych miasta (wydarzenia, krajobrazy, reportaże, tematyczne itp.), wykonania nowych kolorowanek, a także wystaw w holu głównym Urzędu Miasta.

 

W dniach 19-20 kwietnia w Prievidzy odbyło się spotkanie robocze z przedstawicielami miasta partnerskiego Prievidza. Przedmiotem spotkań były m.in.  obszary współpracy  w zakresie szkolnictwa, kultury. Jest to kontynuacja działań podjętych podczas wizyty w naszym mieście w drugiej połowie lutego br., która miała na celu  przedstawienie potencjału naszego miasta w zakresie kultury i sportu, zarówno pod kątem infrastruktury, jak i instytucji.

 

 

Przedstawiciele Miasta Jastrzębie-Zdrój - jako członek Euroregionu Śląsk Cieszyński - w dniach 19-21 kwietnia prezentowali ofertę turystyczną miasta Jastrzębie-Zdrój w ramach wspólnego stoiska Śląskiej Organizacji Turystycznej podczas Targów Turystyki i Wypoczynku Lato w Warszawie.

 

Rozpoczęły się konsultacje w sprawie projektu Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2020+” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, który jest wynikiem prac nad aktualizacją Strategii Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2020” przyjętej w lutym 2010 roku.

 

W ramach partnerskiego projektu pn „Ku nowoczesnej administracji samorządowej
w jednostkach samorządu terytorialnego z terenu subregionu zachodniego województwa śląskiego” trwają szkolenia dla pracowników Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój, które mają na celu m.in. udoskonalenie procedur i standardów zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego.

 

Trwa realizacja partnerskiego projektu (Jastrzębie-Zdrój, Karwina, Hawierzów, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej Olza z Cieszyna) pn. „II polsko-czeskie spotkania branżowe”, który otrzymał dofinansowanie z Funduszu Mikroprojektów Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej RCZ - RP 2007-2013. Kolejna edycja projektu skierowana jest do podmiotów funkcjonujących w tych miastach w obszarze kultury, edukacji, sportu, turystyki, rekreacji, gospodarki i przedsiębiorczości oraz bezpieczeństwa publicznego.

 

Trwają konsultacje projektów miasta, które mogłyby wpisać się w przyszły Program Rozwoju Subregionu Zachodniego.

 

Gminne Centrum Informacji na bieżąco informuje przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpocząć działalność gospodarczą o dostępnych środkach pomocowych na rozpoczęcie i rozwój działalności gospodarczej.

 

W GCI odbyły się konsultacje dla mieszkańców miasta z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 

Na bieżąco osoby bezrobotne, uczniowie i studenci korzystają z usług GCI w celu m.in. poszukiwania ofert pracy, przygotowania CV i listu motywacyjnego.

 

Rozpoczęto aktualizację publikacji „Rozwiń swoje możliwości. Wsparcie szkoleniowo-doradcze osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na obszarze Jastrzębia-Zdroju”.

 

 

w zakresie edukacji

W minionym miesiącu Naczelnik Wydziału Edukacji wziął udział w następujących imprezach szkolnych:

- podsumowanie X Miejskiego Konkursu Matematycznego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz III Miejskiego Maratonu Maturzystów w Zespole Szkół Nr 2;

- finał XIV Miejskiego Konkursu Wiedzy Regionalnej o Ziemi Jastrzębskiej w Szkole Podstawowej nr 10;

- VIII Międzyszkolny Konkurs Twórczości Jana Pawła II w ramach obchodów Dnia Patrona Zespołu Szkół Nr 5.

 

Zakończono procedurę oceny pracy Dyrektora Publicznego Przedszkola nr 24. W porozumieniu z Kuratorium Oświaty ustalono ocenę dobrą.

 

Zakończono i podsumowano wyniki rekrutacji do publicznych przedszkoli. Z roczników 2007, 2008, 2009 i 2010 zostało przyjętych 2877 dzieci; 621 dzieci 3 i 4-letnich oczekuje na wolne miejsca w przedszkolach.

 

Przeprowadzono I etap (konkurencja plastyczna) miejskiego konkursu profilaktycznego dla przedszkoli „Jestem bezpieczny i dbam o swoje zdrowie”. Konkurs organizowany jest przez Wydział Edukacji i Straż Miejską przy współpracy Publicznego Przedszkola nr 11.  II etap (mała forma teatralna) połączony z finałem odbędzie się w kinie „Centrum” 9 maja.

 

Upoważnieni przez OKE inspektorzy Wydziału Edukacji wzięli udział w obserwacji sprawdzianu kompetencji 6-klasisty w trzech szkołach podstawowych.

 

Dokonano analizy wniosków o dofinansowanie do czesnego, złożonych przez dokształcających się nauczycieli. Dwadzieścia osiem, spośród trzydziestu jeden wniosków złożonych na semestr letni roku akademickiego 2012/2013, zakwalifikowano pozytywnie i zaproponowano przyznanie dofinansowania w kwocie 800,00 zł , tj. w wysokości jak w roku 2012. Pozostałe trzy wnioski dotyczyły kierunków, na które w roku 2013 nie przysługuje dofinansowanie.

 

W ramach realizacji projektu systemowego „Mam zawód - mam pracę w regionie” rozpoczęto kolejne kursy: fotografii reklamowej, obrabiarek sterowanych numerycznie, języka angielskiego i niemieckiego, zajęcia wyrównawcze z matematyki. Kontynuowane były kursy pierwszej pomocy przedmedycznej, Auto Cad, obsługi programów finansowo-księgowych i kas fiskalnych. Przeprowadzono procedurę przetargową wyboru wykonawców kursów spawania i prawa jazdy.

 

Sporządzono sprawozdanie z realizacji wieloletniego programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. W miesiącu marcu 2013 r. wartość wydanych posiłków wyniosła 45 774,00 zł. Zadanie jest finansowane ze środków budżetu państwa w kwocie 30 157,92 zł. oraz ze środków własnych Miasta w kwocie 15 616,08 zł.

 

Miasto otrzymało zgodę na dofinansowanie przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Katowicach zadania pn: „Profilaktyka zdrowotna dzieci realizowana w trakcie wyjazdu śródrocznego w roku szkolnym 2012/2013” w formie dotacji do kwoty 90 170,00 zł.

 

Na bieżąco rejestrowane są zgłoszenia i wnioski pracodawców ubiegających się o zwrot kosztów kształcenia młodocianych pracowników. 27 marca podpisano z Wojewodą Śląskim umowę w sprawie wysokości i trybu przekazywania w 2013 r. środków Funduszu Pracy z przeznaczeniem dla gmin na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Na ten cel Miasto otrzyma środki Funduszu Pracy w łącznej kwocie 474 871,00 zł.

 

Zakupiono Saksofon Keilwerth- tenor na użytek Państwowej Szkoły Muzycznej I i II Stopnia w Jastrzębiu-Zdroju. Przekazanie (nieodpłatne) instrumentu na majątek szkoły nastąpiło 22 kwietnia. Wartość przekazanego środka wynosi 16 590,00 zł.

Zebrano dane do bazy danych Systemu Informacji Oświatowej – stan na 31 marca 2013 r. Baza obejmuje dane ze 152 jednostek - przedszkoli oraz publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych (ogólna liczba uczniów – 17 413, ogólna liczba oddziałów – 790, ogólna liczba nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć – 1180, ogólna liczba nauczycieli zatrudnionych w niepełnym wymiarze zajęć – 746, liczba pracowników niebędących pracownikami pedagogicznymi – 555).

 

Dokonano oceny pracy dyrektora Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych. W porozumieniu z organem nadzoru pedagogicznego ustalono ocenę wyróżniającą.

 

w zakresie kultury i sportu

Trwają przygotowania do Święta Działacza Kultury, które odbędzie się 24 maja w Domu Zdrojowym. Podczas uroczystości zostaną uhonorowani zasłużeni w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania lub ochrony kultury.

Trwa podpisywanie umów stypendialnych z zawodnikami, który w 2013 roku otrzymali stypendium.

Trwa procedura udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. W wymaganym terminie wpłynął jeden wniosek o przyznanie dotacji - od Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Zdroju. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji zostanie przedłożona Radzie Miasta  podczas majowej sesji.

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

Tegoroczny tytuł najlepszego przedszkola w Jastrzębiu-Zdroju zdobyły dzieci z Przedszkola Publicznego nr 21, kolejne lokaty zajęły przedszkolaki z  PP 26; PP 8; PP 20. Wszyscy uczestnicy Finału Rambitu „Ole, ole przedszkole” otrzymali sprzęt sportowy dla placówek, puchary, a najmłodsi medale.

W Międzyszkolnych Zawodach Pływackich Szkół Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych, które po raz kolejny odbyły się na Krytej Pływalni „Laguna”, udział wzięło 7 reprezentacji. Najlepsi byli uczniowie Gimnazjum nr 4 oraz Zespołu Szkół nr 6.

W ubiegły weekend swoje rozgrywki zakończyli amatorzy rozgrywek Miejskiej Ligi Siatkówki Amatorów w ramach II Ligi, złoto zdobyli zawodnicy z drużyny ISKRA ABSOLWENCI I i tym samym awansowali do przyszłorocznej edycji I Ligi.

W rozgrywkach Grand Prix MLPH Grupy B na podium stanęli kolejno: złoto: Elita, srebro: Straż Pożarna Jastrzębie-Zdrój, brąz: Alpin-T.

Przed nami przeniesiony z 13 kwietnia VII Rajd Rowerowym „Pierwszy Dzwonek”. Do rajdu zgłosiło się niemal 100 uczestników. W tym roku start i meta rajdu znajdą się przed Halą Widowiskowo-Sportową.

Kolejny sportowy dzień dla uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjalnych to udział w Turnieju Wiedzy o Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym. Uczniowie sprawdzili swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pierwszej pomocy medycznej, przepisów ruchu drogowego oraz na torze przeszkód.

Niebywale trudny i emocjonujący sezon zakończyli hokeiści JKH GKS Jastrzębie. Wywalczyli oni wicemistrzostwo Polski w sezonie 2012/2013. To pierwszy, historyczny medal w dziejach klubu oraz piękne zwieńczenie świetnego sezonu, w którym podopieczni Jiriego Reznara zdobyli również Puchar Polski. 

W czwartym meczu o brązowy medal Jastrzębski Węgiel pokonał Delectę Bydgoszcz w trzech setach i zapewnił sobie lokatę na najniższym stopniu podium PlusLigi. Podopieczni Lorenzo Bernardiego nie tylko wykorzystali słabość rywala, ale ponadto zaprezentowali to, czego kibice siatkówki w Jastrzębiu oczekiwali od nich od początku sezonu.

 

Miejski Ośrodek Kultury

7 kwietnia w Domu Zdrojowym miała miejsce premiera spektaklu teatralnego „O czym szepczą lalki” w wykonaniu Teatru „Monitoring” działającego w Miejskim Ośrodku Kultury.

 

14 kwietnia w kinie „Centrum” odbyły się popisy sekcji działających w klubie „Kaktus” pt. „Moda, taniec i śpiew w stylu fantasy”

 

Galeria Eпcentrum

 

Do 30 marca można było zwiedzać wystawę wydawnictw oraz folderów wydanych pod szyldem Galerii Miejskiego Ośrodka Kultury pt. „evviva l'arte”.

Przez ostatnie 25 lat istnienia galerii Miejskiego Ośrodka Kultury powstało wiele wydawnictw traktujących o sztuce nowoczesnej, ludowej, malarstwie sztalugowym, rzeźbie w drewnie, plakacie, tkaninie, książce artystycznej, body printingu, sztuce dla dzieci, fotografii oraz ceramice. Wszystkie te dziedziny zamknięte zostały w katalogi, foldery i plakaty, które można było zobaczyć na tej wystawie.

 

5 kwietnia odbył się wernisaż wystawy malarstwa Renaty Dziadek pt. „Najważniejsze to kolor”.

Renata Dziadek jest absolwentką Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Bielsku-Białej, w 1990 r. obroniła dyplom z malarstwa na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego, filia w Cieszynie. Obecnie nauczyciel plastyki w Szkole Podstawowej nr 12 im. Jerzego Kukuczki w Jastrzębiu-Zdroju. Od 1996 r. prowadzi warsztaty plastyczne w Miejskim Ośrodku Kultury w Jastrzębiu-Zdroju. Organizator wielu wystaw i plenerów malarskich dla dzieci i młodzieży. Zajmuje się głównie malarstwem i rysunkiem w technikach pasteli, akrylu i technikach własnych.Autorka i uczestniczka wystaw indywidualnych i zbiorowych, m.in. w Jastrzębiu-Zdroju, Łaziskach Górnych, Strumieniu, Gliwicach, Tychach, Tourcoing (Francja).

Ekspozycja będzie udostępniona do zwiedzania do 30 kwietnia 2013 r.

 

Galeria Historii Miasta

 

Do 19 maja otwarta dla zwiedzających jest wystawa Brygidy Simki „Pasja tworzenia… rysunek i ceramika artystyczna”.

Artystka uprawia różne formy plastyczne: rysunek, grafikę, akwarelę, pastele, malarstwo olejne. Rzeźbi w glinie, w wolnych chwilach haftuje. W styczniu 2013 wydała swój pierwszy tomik poezji pt. „Kroki”.

 

Miejski Ośrodek Kultury jest organizatorem konkursu fotograficznego „My jastrzębianie”.

Tematem przewodnim prac przesyłanych na konkurs mają być szeroko rozumiane przejawy życia i działania mieszkańców Jastrzębia-Zdroju przez 50 lat jego istnienia od roku 1963 do chwili obecnej. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 15 października i będzie połączone z wernisażem wystawy najciekawszych zdjęć.

 

Miejska Biblioteka Publiczna

Zorganizowano spotkania i wystawy:

-   „Wieczór z Zofią” – spotkanie w Kawiarence „Pod Sową” z Anną Fenby-Taylor – wnuczką Zofii Kossak-Szczuckiej.

-    Spotkanie autorskie z Markiem Krajewskim – najgłośniejszym polskim autorem kryminałów.  

-   „Hajer w Afryce” – spotkanie autorskie z Mieczysławem Bieńkiem – ­podróżnikiem                        i pisarzem.

-   Wystawę prac młodych polskich ilustratorów – Katarzyny Boguckiej, Agaty Dudek, Emilii Dziubak, Diany Karpowicz, Aleksandry Woldańskiej-Płocińskiej.

-  „Obok Da Vinci” – wystawę fotografii Pawła Janczaruka.

Ponadto dla dzieci i młodzieży portzygotowano:

-   „Jastrzębską Baśniową Noc. Andersen kontra Czarny Rycerz” nocną imprezę                           w Bibliotece prowadzoną przez Dariusza Rekosza, obfitującą w liczne atrakcje, m.in.: twórcze zabawy, gry i konkursy, zagadki i wspólne czytanie fragmentów książek. Impreza zorganizowana została w ramach obchodów jubileuszu 50-lecia miasta Jastrzębie-Zdrój.

-   „Magia słowa” – warsztaty multimedialne dla młodzieży prowadzone przez Dariusza Rekosza.

-   „Wypisz, wymaluj” – spotkanie autorskie z pisarką Ewą Stadtmüller i ilustratorem Łukaszem Zabdyrem – dla uczniów klas III i IV szkół podstawowych.

 

w zakresie zarządzania kryzysowego i spraw obronnych

Od 4 do 26 kwietnia pracować będzie Powiatowa Komisja Lekarska. Komisja pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 11.00 do 16.30. Do kwalifikacji wojskowej wzywa się mężczyzn urodzonych w roku 1994. 23 kwietnia została przeprowadzona kontrola  pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej przez pracowników Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach (oddział Bielsko-Biała).

5 kwietnia odbyło się rozstrzygnięcie I edycji miejskiego „Konkursu Wiedzy o Bezpieczeństwie, Ratownictwie i Obronie Cywilnej”. Do udziału w konkursie zgłosiło się sześć szkół ponadgimnazjalnych. Konkurs składał się z dwóch etapów: pierwszy etap teoria - test pisemny, drugi etap – część praktyczna praca na fantomie. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe oraz dyplomy. 

9 i 10 kwietnia przeprowadzone zostało szkolenie dla pracowników Urzędu Miasta z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej. Szkolenie trwało dwa dni po 8 godzin. Uczestnicy szkolenia otrzymają stosowne zaświadczenia z ukończenia szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej.

11 kwietnia odbyło się szkolenie członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego (naczelnicy oraz pracownicy Urzędu Miasta). Na szkoleniu został poruszony temat związany z kształtowaniem umiejętności zarządzania stresem w sytuacji kryzysowej.

 

w zakresie zdrowia

Wyłoniono realizatorów następujących programów zdrowotnych wynikających
z „Programu Zdrowotnego dla mieszkańców Miasta Jastrzębie-Zdrój na rok 2013”:,

1)     „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie raka piersi wśród mieszkanek miasta Jastrzębie-Zdrój w zakresie badań mammograficznych i sonomammograficznych”. Wykonawcą programu jest Niepubliczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS 99” z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Dworcowa 1/D.

2)     „Profilaktyka oraz wczesna diagnostyka chorób układu oddechowego wśród mieszkańców miasta Jastrzębie-Zdrój”. Wykonawcą programu jest Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 2 w Jastrzębiu Zdroju, al. Jana Pawła II nr 7.

3)    Profilaktyka oraz wczesna diagnostyka chorób układu krążenia wśród mieszkańców miasta Jastrzębie-Zdrój”. Wykonawcą programu jest Niepubliczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS 99” z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Dworcowa 1/D.

4)     „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie chorób dolnego odcinka przewodu pokarmowego wśród mieszkańców miasta Jastrzębie-Zdrój”. Wykonawcą programu jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „GASTRO-CLINIC” z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. 11 Listopada 67.

5)     „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie schorzeń nowotworowych skóry wśród mieszkańców miasta Jastrzębie- Zdrój ”. Wykonawcą programu jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Specjalistyczna Poradnia Dermatologiczno-Wenerologiczna „SANODERM” z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Wielkopolska 2 a. 

6)    „Profilaktyka oraz wczesne wykrywanie raka narządu rodnego wśród mieszkanek miasta Jastrzębie-Zdrój”. Wykonawcą programu jest Niepubliczny Wielospecjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS 99” z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Dworcowa 1/D.

 

W trakcie realizacji jest postępowanie na dostawę urządzeń medycznych tj.: sprzętu do rehabilitacji dzieci na użytek Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla dzieci w Jastrzębiu-Zdroju, przy ul. Kościuszki 14.

 

Został rozstrzygnięty otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego w dziedzinie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych dotyczących działań skierowanych do osób uzależnionych i ich rodzin poprzez propagowanie trzeźwego stylu życia w roku 2013.

 

Dotacje przyznano niżej wymienionym organizacjom pozarządowym:

1)     Klub Abstynentów „ARKA” – tytuł zadania publicznego: „Damy przykład – nie wykład – 2013 r.” Przyznana kwota dotacji: 49 240 zł,

2)    Jastrzębski Katolicki Klub Trzeźwości – tytuł zadania publicznego: „Silni razem”.                   Przyznana kwota dotacji: 35 993 zł

3)    Jastrzębski Katolicki Klub Trzeźwości – tytuł zadania publicznego: „Spotkajmy się na trzeźwo”.  Przyznana kwota dotacji: 8 000 zł

 

W szkołach z terenu miasta Jastrzębia-Zdrój, tj. w: ZS nr 11, ZS nr 6, Zespole Szkół Zawodowych, Szkole Podstawowej nr 1, zostanie przeprowadzonych łącznie 12 warsztatów profilaktycznych dotyczących zapobiegania narkomanii.

Od 3 kwietnia w salkach katechetycznych Kościoła pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny Matki Kościoła, działa Punkt Konsultacyjny ds. narkomanii. 

 

w zakresie gospodarki mieszkaniowej

Wypłacono 1.029 dodatków mieszkaniowych na kwotę:  215.646,21zł.

Wydano 153 decyzje w sprawie dodatku mieszkaniowego, w tym:

   -   127   przyznających dodatek mieszkaniowy,

  -         2   odmawiające przyznanie dodatku mieszkaniowego,

   -     19   wstrzymujących wypłatę dodatku z uwagi na brak dopłat ze strony    

                 wnioskodawców do bieżącego czynszu, 

  -          2   wznawiające wypłatę wstrzymanego dodatku mieszkaniowego

                 (lokator uregulował zaległości powstałe w czasie korzystania z

                 dodatku mieszkaniowego),      

    -      1    wygaszającą przyznany dodatek z powodu utraty tytułu prawnego do

                lokalu.

 

4 kwietnia odbyło się posiedzenie Społecznej Komisji  Mieszkaniowej, tematem którego było wskazanie osób do zasiedlenia budynków, położonych w Jastrzębiu–Zdroju przy ul. Gagarina 108 i 110. 

 

w zakresie mienia

Nabyto w drodze darowizny trzy nieruchomości gruntowe o pow. 0,0544 ha, przeznaczone pod poszerzenie drogi (ul. Komuny Paryskiej).

 

Sprzedano w drodze bezprzetargowej nieruchomość gruntową położoną przy ul. Zamkowej
o pow. 0,0123 ha, przeznaczoną na poprawę zagospodarowania działki przyległej.

 

 

w zakresie ochrony środowiska

Wydział Ochrony Środowiska jak co roku zorganizował obchody Międzynarodowego Dnia Ziemi oraz związane z nimi konkursy wiedzy o tematyce ekologicznej dla uczniów jastrzębskich szkół i przedszkoli, które uczą między innymi jak włączyć się w domową segregację śmieci i jak postępować z elektroodpadami, a tym samym aktywnie wziąć udział w ochronie najbliższego środowiska przyrodniczego.

Rozstrzygnięto również konkurs na zbiórkę makulatury. Udział w nim wzięło 18 placówek oświatowych. Łącznie zebrano 128 303 kg makulatury. 1. miejsce zajęła SP nr 19 – 95,8 kg/ucznia oraz  PP nr 26 – 166,6 kg/przedszkolaka.

W ramach konkursu szkoły i przedszkola prowadziły także lekcje na temat segregacji odpadów. Ocenie podlegał scenariusz lekcji  i sprawozdanie z jej przeprowadzenia. Nagrody specjalne otrzymały: SP nr 3 i PP nr 15.

Zakupione zostały sadzonki drzew i krzewów, które przekazane zostaną/zostały do nasadzeń placówkom oświatowym, zarządom osiedli oraz mieszkańcom miasta biorącym udział w zbiórce elektrośmieci 18 kwietnia.

 

18 kwietnia odbył się finał miejskich obchodów Dnia Ziemi – festyn w Hali Widowiskowo-Sportowej skierowany dla społeczeństwa miasta Jastrzębie-Zdrój. W trakcie imprezy dzieci i młodzież brały udział w różnych warsztatach i konkursach o tematyce związanej z gospodarką odpadami oraz pisały  listy dla Ziemi z apelem do dorosłych o włączenie się w aktywną ochronę naszej planety.

Przed halą urządzono punkt zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, gdzie mieszkańcy miasta mogli wymienić e-odpady na sadzonki drzew i krzewów lub energooszczędną żarówkę. Zebrano około 6,5 tony zużytego sprzętu EE.  Ustawione było również stanowisko informacyjne dotyczące wypełniania deklaracji gospodarki odpadami komunalnymi.

 

Miejski Zarząd Nieruchomości

Ogłoszono postępowania przetargowe na usługi i roboty budowlane:

1. „Organizacja wycieczki do Port Grimaud we Francji w dniach 07-14.09.2013 r.”  - termin składania i otwarcia ofert: 19.04.2013 r.

2. Zadanie nr 1: „Usuwanie usterek ogólnobudowlanych w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych w Jastrzębiu-Zdroju” Zadanie nr 2: „Usuwanie usterek instalacji wodno-kanalizacyjnej, gazowej i centralnego ogrzewania w budynkach Wspólnot Mieszkaniowych w Jastrzębiu-Zdroju" – w oparciu o Kodeks cywilny - termin składania i otwarcia ofert: 18.04.2013 r.

3. "Obudowa instalacji wodomierzowych w budynku socjalnym w Jastrzębiu-Zdroju przy ul. Gagarina 108 i 110 oraz obudowy przyłącza głównego w budynku nr 112 -1 szt." - termin składania i otwarcia ofert: 25.04.2013 r.

4. "Remont pomieszczeń w budynku  przy ul. Gajowej 11 w Jastrzębiu-Zdroju" - termin składania i otwarcia ofert: 26.04.2013 r.

Zakończono postępowania przetargowe na usługi i roboty budowlane:

1. Zamówienie dodatkowe w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Modernizacja budynku Gagarina 108, 110, 112” w zakresie budynku Gagarina 108, 110 i 112 – zamówienie z wolnej ręki - Termin złożenia oferty: 18.03.2013 r., umowę podpisano w dniu 21.03.2013 r.

2. „Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego nad realizacją zamówienia dodatkowego w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Modernizacja budynku Gagarina 108, 110, 112” - w zakresie budynku - Gagarina 108 i 110” - zamówienie z wolnej ręki. Termin złożenia oferty: 18.03.2013 r. , umowę podpisano w dniu 21.03.2013 r.

Wykonawcy zewnętrzni prowadzili następujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne:

1.    Szarych Szeregów 10-12 – remont klatek schodowych;

2.    Karola Miarki 2 - remont klatki nr 1 wraz z wymianą drzwi do piwnicy;

3.    Śląska 27-29-31 - remont klatek schodowych wraz z wymianą stolarki okiennej piwnic i klatek schodowych

4.    Gagarina 112 – naprawa instalacji oddymiającej w budynku;

5.    Gagarina 108, 110 – czynności odbiorowe budynków 108, 110.

Grupa remontowa i konserwatorzy MZN prowadzili następujące roboty ogólnobudowlane i instalacyjne:

1.    H. Sawickiej 5-7 – uszczelnienie studni kanalizacji sanitarnej od strony przykanalika

2.    Broniewskiego 20/3 i 5 – wymiana pionu wod - kan

3.    Piastów 5 – rozbiórka schodów terenowych

4.    Bednorza 4/10 – wykonanie posadzki cementowej w piwnicy lokatorskiej wraz z izolacją poziomą

5.    Kościuszki 7/1 – wymiana posadzki cementowej w całym lokalu

6.    Stodoły 52 i 54 – usunięcie ubytków w tynku na klatce schodowej i malowanie

7.    Bieżące usuwanie usterek ogólnobudowlanych;

8.    Bieżące usuwanie usterek stolarsko-ślusarskich;

9.    Bieżące usuwanie usterek dekarskich;

10.  Bieżące usuwanie usterek na instalacji CO; wod-kan; gazowei oraz na instalacji elektrycznych.

Wykonywano czynności bieżące w zakresie administrowania:

1.    Bieżące wywożenie zużytych wielkogabarytowych sprzętów gospodarstwa domowego z placyków gospodarczych z zasobów administrowanych i zarządzanych przez MZN.

2.    Uprzątanie pomieszczeń wspólnych piwnic oraz korytarzy piwnicznych ze zużytych sprzętów gospodarstwa domowego i innych przedmiotów wielkogabarytowych na zasobach administrowanych i zarządzanych przez MZN.

3.    Bieżąca obsługa lokatorów, sporządzanie i zawieranie umów najmu lokali z czynszem regulowanym i czynszem socjalnym na podstawie skierowań z Wydziału Gospodarki Mieszkaniowej Urzędu Miasta.

4.    Bieżąca obsługa najemców i dzierżawców lokali użytkowych.

5.    Zawieranie i rozliczanie umów najmu sal w Domach Sołeckich.

6.    Wypełnianie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i o nabycie lokali mieszkalnych na własność.

7.    Przygotowywanie dokumentacji związanej z zamianą i przyznaniem lokali mieszkalnych na własność.

8.    Bieżąca kontrola terenów sprzątanych przez sprzątaczki oraz terenów utrzymywanych przez najemców lokali użytkowych, a także firm, którym zlecono obsługę budynków socjalnych bądź obiektów Podziemnych Pasaży Handlowych „A” i „B”.

9.    Cotygodniowa kontrola zmian w ewidencji ludności.

10.  Sporządzanie i zawieranie umów najmu dla nieruchomości użytkowych.

11.  Czynności przyjmowania i przekazywania lokali użytkowych bądź ich części w związku ze zmieniającymi się albo kończącymi się lub rozpoczynającymi umowami zobowiązaniowymi.

12.  Zasiedlono 3 lokale socjalne, 1 lokal mieszkalny, przekazano do MZN 1 lokal socjalny.

13.  Prowadzenie prac związanych z niespodziewanym atakiem zimy w okresie Świąt Wielkanocnych.

14.  Rozpoczęcie prac związanych z porządkowaniem wiosennym terenów administrowanych i zarządzanych przez MZN.

15.  Kontrola prac związanych z wycinką, korekcją i prześwietlaniem drzew na zasobach administrowanych i zarządzanych przez MZN.

16.  Prowadzenie prac związanych z przygotowywaniem dokumentacji do archiwum zakładowego.

17.  Przygotowanie korekty deklaracji na podatek od nieruchomości za 2013 rok.

18.  Przygotowywanie danych w związku z nową Ustawą dotyczącą wywozu odpadów.

19.  Kwartalne rozliczenie zużycia wody dla lokali mieszkalnych.

20.  Wykonywanie bieżących zadań mających na celu windykację należności w tym wystawienie:

-        na lokale mieszkalne: 9 zawiadomień o posiadaniu zaległości,                              5  wypowiedzeń umowy najmu lokalu, 7 wezwań do niezwłocznego uiszczenia zaległości, 63 przedsądowych wezwań do zapłaty – ostatecznych, 24 wezwania do zapłaty i opróżnienia lokalu, 20 wniosków o wszczęcie postępowania o egzekucję należności,  12 pozwów o zapłatę należności, 3 pozwy o eksmisję z zajmowanego lokalu, 18 wnioski o nadanie klauzuli wykonalności, 6 wniosków o wydanie wyroku/nakazu zapłaty, 2 wnioski  do Urzędu Stanu Cywilnego o wydanie aktu urodzenia/ślubu/zgonu,

-        na lokale użytkowe – 5 przedsądowych wezwań do zapłaty – ostatecznych, 12 not odsetkowych, 1 wniosek o wszczęcie postępowania o egzekucję należności

W Miejskim Zarządzie Nieruchomości zatrudniono w marcu w związku z podpisanymi umowami z Powiatowym Urzędem Pracy w Jastrzębiu Zdroju oraz skierowaniami z Ośrodka Pomocy Społecznej i Sądu Rejonowego w celu odpracowania zobowiązań:

1.    odbywających staż dla bezrobotnych                                3  osoby

2.    skazanych skierowanych do odpracowania kary              27 osób

3.    skierowanych do prac społeczno-użytecznych                 5  osób

 

 

Jastrzębski Zakład Komunalny        

W zakresie inwestycji:
1.Kontynuowano prace przy budowie Gminnego Punktu Zbierania Odpadów Niebezpiecznych – GPZON przy ul. Dworcowej 17D.
2.Kontynuowano prace przy budowie kanalizacji deszczowej i ciągów komunikacyjnych na schronisku dla bezdomnych zwierząt.

W zakresie prowadzenia targowisk miejskich:
a) zebrano opłatę targową w wysokości 15 888,54 zł,
b) zebrano opłatę z tytułu rezerwacji stałych miejsc handlowych w wysokości 17 653,80 zł,
c) zebrano opłatę z tytułu poboru dzierżawy gruntu na targowiskach w wysokości 58 279,26 zł,

Zebrano opłaty cmentarne w łącznej kwocie 56 787,00 zł.


Zebrano opłatę z tytułu poboru dzierżawy gruntu w wysokości 9 539,55 zł.

Zebrano opłatę parkingową z tytułu parkowania w pasie drogowym w wysokości 12 085,00  zł (w tym  2 100,00 zł opłaty dodatkowe),

Zebrano opłatę parkingową na parkingach miejskich przy ul. Arki Bożka, Podhalańskiej i Podhalańskiej - Młyńskiej w wysokości 20 370,00 zł,

W zakresie prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt:
a) przyjęto od mieszkańców miasta do schroniska 7 psów,
b) przyjęto od firm wynajmujących kojce 3 psy,
c) wyłapano z terenu miasta 21 psów,
d) wydano ze schroniska 33 psy,
e) odłowiono z terenu miasta 1 dzikie zwierzę.  

W zakresie utrzymania czystości w gminie:
a) zebrano 9 szt. padłych zwierząt z dróg publicznych,
b) przyjęto do utylizacji 17 szt. padłych zwierząt od mieszkańców Jastrzębia-Zdroju,
c) prowadzono odśnieżanie na zasobach administrowanych przez JZK.  
d) wykonano prace związane z przygotowaniem do uroczystości na cmentarzu  wojennym, pomniku żołnierzy Armii Czerwonej i Armii Czechosłowackiej, którzy zginęli w walce o wyzwolenie ziemi jastrzębskiej.
e) zlikwidowano 4 dzikie wysypiska śmieci o łącznej masie 2,52 t.         

W zakresie utrzymania oznakowania pionowego i sygnalizacji świetlnych:
- poprawiono 93 szt. znaków
- usunięto 8 szt.  znaków
- ustawiono 13 szt. znaków
- wymieniono 7 znaków
- dokonano łącznie 8 napraw sygnalizatorów i przejść dla pieszych: (Al. Piłsudskiego - Warszawska - Mazowiecka, Al. Piłsudskiego - Harcerska – Katowicka, A. Bożka – Podhalańska – ks. Popiełuszki, Pszczyńskiej - Orla, Wodzisławska - Górnicza, przejście dla pieszych Al. Piłsudskiego - Pszczyńska - Rybnicka, Bogoczowiec, Rybnicka - w rejonie Biedronki).  

W ramach współpracy z Sądem Rejonowym Sądem Grodzkim w Jastrzębiu Zdroju przyjęto do pracy 9 osób, które w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym odbywają karę ograniczenia wolności z obowiązkiem wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne. 

W ramach zorganizowanych przez Miasto prac społecznie użytecznych w Jastrzębskim Zakładzie Komunalnym pracowało 13 osób.

W ramach przeprowadzonej reorganizacji stoisk handlowych na targowisku przy ul. A. Bożka przeniesiono pod wiatę targową i do ciągów handlowych wokół wiaty łącznie 53 stoiska handlowe. Utworzono 3 nowe stanowiska samochodowe dla samochodów o ładowności do 2,5 tony. Dokonano uzupełnienia i naprawy ogrodzenia oraz naprawy nawierzchni targowiska na tzw. II etapie. Zlikwidowano stanowiska handlowe zlokalizowane poza ogrodzeniem targowiska.

W zakresie utrzymania zieleni przeprowadzono wiosenne prace porządkowe na terenach zielonych w obrębie skrzyżowań dróg i miejsc pamięci narodowej.

Zawarto umowę dotyczącą wykonania deratyzacji targowisk i szaletów miejskich oraz umowę na dostawę piasku płukanego wykorzystywanego podczas wymiany piasku w piaskownicach i placach zabaw.

 

w zakresie przeciwdziałania bezrobociu

W marcu 2013 roku:

·         w ewidencji znajdowało się 3995 os. bezrobotnych, w tym 2445 kobiety (61,2%)

·         stopa bezrobocia w lutym 2013r.wyniosła 9,5%

 

 

27 marca odbyło się posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia, które dotyczyło propozycji programu specjalnego „Nowe możliwości”. Po pozytywnej opinii Powiatowej Rady Zatrudnienia złożono projekt programu specjalnego. Założenia projektu:

o   grupa docelowa: 76 os. bezrobotnych do 30 roku życia

o   formy wsparcia:

§  poradnictwo zawodowe / pośrednictwo pracy

§  staż + zwrot kosztów dojazdu + premia dla pracodawcy dla 60 osób

§  środki na podjęcie działalności gospodarczej + wsparcie jednorazowe dla 12 osób

§  refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy + zwrot kosztów dojazdu + częściowa refundacja składek ZUS dla 4 os.

o   budżet: 764,31 tys. zł

o   okres realizacji: maj – grudzień 2013r.

Projekt został przyjęty do realizacji.

 

Złożono projekt programu aktywizacji osób poniżej 30 roku życia. Założenia projektu:

o   grupa docelowa: 76 os. bezrobotnych powyżej 6 miesięcy, poniżej 30 roku życia

o      formy wsparcia:

§  szkolenia dla 6 os.

§  staże dla 50 os.

§  refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla 10 os.

§  środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 10 os.

o   budżet: 787,4 tys. zł

o   okres realizacji: kwiecień – grudzień 2013r.

 

Złożono projekt programu aktywizacji osób powyżej 50 roku życia. Założenia projektu:

o   grupa docelowa: 19 os. bezrobotnych powyżej 6 miesięcy, powyżej 50 roku życia

o   formy wsparcia:

§  szkolenia dla 4 os.

§  staże dla 10 os.

§  środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 5 os.

o   budżet: 185,6 tys. zł

o   okres realizacji: kwiecień – grudzień 2013r.

 

Realizowane są projekty:

§  „PROFESJONALNY URZĄD III” - projekt konkursowy w ramach Poddziałania 6.1.2 PO KL

§  „AKTYWNI NA RYNKU PRACY” - projekt systemowy w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL

§  „STUDY CIRCLE – SZWEDZKIE KOŁO ZAMACHOWE” - projekt konkursowy innowacyjny testujący w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL

§  „ŚLĄSKIE WYZWANIA” - projekt systemowy innowacyjny testujący w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL (rozpoczęto rekrutację do projektu)

§  „SUKCES – Synergia w Unii Kluczowym Czynnikiem Efektywnego Szkolenia” - program konkursowy „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci

Sieć współpracy praktyków poradnictwa zawodowego pn. Jastrzębskie Drogowskazy Kariery, w skład której wchodzi 11 lokalnych instytucji oraz Powiatowy Urząd Pracy w Jastrzębiu-Zdroju, zostały Laureatem Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2012, przebiegającego pod hasłem „Praca: zawód czy kompetencje”.

W Jastrzębskim Tygodniu Kariery wzięły udział 34 instytucje, bez których pomocy i zaangażowania nie możliwe byłoby zorganizowanie tak dużej liczby przedsięwzięć, w których uczestniczyło blisko 1744 mieszkańców naszego miasta. Finał IV OTK, czyli rozdanie nagród i wręczenie listów gratulacyjnych, odbyło się w dniu 12 kwietnia r. w Nysie. 

24 kwietnia w Hali Sportowej "Omega" odbyły się Targi Pracy, których organizatorem jest Powiatowy Urząd Pracy w Jastrzębiu-Zdroju.

Rozstrzygnięto postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na przeprowadzenie:

- 11 szkoleń grupowych (wartość zamówienia: 167 500,00 zł).

- 4 szkoleń grupowych (wartość zamówienia: 57 525,00 zł).

 

Ośrodek Pomocy Społecznej

W ramach ,,Resortowego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2013 – asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej” Urząd Miasta – Ośrodek Pomocy Społecznej został zakwalifikowany do dofinansowania przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej dotacją na wynagrodzenia obecnie zatrudnionym asystentom na umowę zlecenie oraz na zatrudnienie dodatkowo w bieżącym  roku 1 asystenta i 1 koordynatora pieczy zastępczej. Urząd przyjmie dotację w wysokości 63 708,42zł, przy czym wkład własny wyniesie – 35 440,47zł.

 

Od 16 kwietnia  ulega zmianie Regulamin Noclegowni. Noclegownia będzie czynna w okresie od 16 kwietnia do 15 października od godz. 19.00 do 7.00. Przyjmowanie osób będzie odbywało się od godz. 19.00 do 21.00.

 

W Śniadaniach Wielkanocnych organizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej uczestniczyło 70 osób starszych, samotnych i bezdomnych.

 

 

Odpowiedzialny za treść: Marian Janecki
Opublikował w BIP: Katarzyna Abrahamczyk
Data opublikowania: 21.06.2013 09:31
Ostatnio zaktualizował: Katarzyna Abrahamczyk
Data ostatniej aktualizacji: 21.06.2013 09:34
Liczba wyświetleń: 367
Drukuj Zapisz do PDF