Projekt uchwały w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz ustalenia planu tych wydatków
RSSP R O J E K T
UCHWAŁA NR ………...2012
Rady Miasta Jastrzębie - Zdrój
z dnia 20 grudnia 2012 roku
w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz ustalenia planu tych wydatków
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz.U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 263 ustawy z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami)
Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój
u c h w a l a :
§ 1
Ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz plan finansowy tych wydatków zgodnie z Załącznikiem.
§ 2
Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Proponuje się ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku, jak niżej:
1. Ze względu na przedłużającą się procedurę zamówienia publicznego oraz możliwością niezrealizowania umowy na dostawę sprzętu i oprogramowania komputerowego proponuje się ustalić wydatki , które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 181 080 zł, w tym:
- na realizację zadania inwestycyjnego Nr 000-000-050-000 – „Sprzęt kserograficzny i komputerowy oraz oprogramowanie dla jednostek organizacyjnych Miasta” 70 700 zł,
- na realizację wydatków o charakterze bieżącym 110 380 zł.
2. Terminy zakończenia robót dla zadań Nr 000-000-300-000 „Remonty nawierzchni ulic” i Nr 000-000-303-000 „Remonty chodników” są niemożliwe do dotrzymania w związku z opadami śniegu i mrozem, które uniemożliwiają wykonanie robót drogowych i brukarskich. Prace będą możliwe dopiero w okresie wiosennym, dlatego proponuje się ustalić wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 295 092 zł, w tym dla zadania:
- Nr 000-000-300-000 „Remonty nawierzchni ulic” 167 092 zł,
- Nr 000-000-303-000 „Remonty chodników” 128 000 zł.
3. Z uwagi na przedłużającą się procedurę odbiorową wieloletniego przedsięwzięcia Nr 000-000-101-300 „Przebudowa budynku Domu Zdrojowego – PW związane z realizacją programów i zadań majątkowych” oraz konieczność dokonania odbioru robót przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków brak jest możliwości weryfikacji kosztorysów powykonawczych, a tym samym przyjęcia i wypłacenia faktur za roboty budowlane jeszcze w roku 2012, dlatego proponuje się ustalić dla tego zadania wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 300 000 zł.
4. Proponuje się ustalić wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 dla przedsięwzięcia wieloletniego Nr 000-000-129-300 „Rozbudowa kompleksu budynków przy ul. Cieszyńskiej 146-148 - PW związane z realizacją programów i zadań majątkowych” w wysokości 300 000 zł.
Roboty na dzień dzisiejszy zaawansowane są w około 90 %. Niestety w trakcie tyczenia skrzyżowania ul. Cieszyńskiej z ul. Czyża doszło do nieporozumień z właścicielem sąsiedniej nieruchomości, który wstrzymał prace twierdząc, że naruszana jest jego własność prywatna. Konieczne było wynajęcie przez wykonawcę geodety, który w obecności zainteresowanego sąsiada dokonał pomiarów punktów granicznych. W wyniku tych pomiarów należy przesunąć projektowaną linię krawężników o około 40 cm. Prace związane z kształtowaniem podbudowy i ułożeniem nawierzchni są już wznowione, lecz wcześniejszy przestój znacznie je opóźnił, dlatego nie jest możliwe dotrzymanie terminu umownego.
5. Proponuje się ustalić wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 dla zadania Nr 000-000-104-000 „Modernizacja kompleksu obiektów schroniska przy ul. Norwida 50” w wysokości 151 618 zł.
Na realizację zadania w budżecie 2012 roku zabezpieczono środki w wysokości 250 000,00 zł. Do końca listopada wykonano część zaplanowanych robót, za które poniesiono wydatki w wysokości 90 697,32 zł, w tym za projekt i wykonanie zbiornika p.poż., mapki geodezyjne oraz ubezpieczenie wybudowanego obiektu na schronisku. Podpisano umowę i zlecono także wykonanie projektu budowlano-technicznego wraz z realizacją naziemnego zbiornika na gaz ciekły. Pozostała kwota została przeznaczona na budowę kanalizacji deszczowej i ciągów komunikacyjnych.
W dniu 26 listopada 2012 roku zawarto umowę nr JZK.272.10.2012 na budowę kanalizacji deszczowej i ciągów komunikacyjnych. Zgodnie z zawartą umową termin zakończenia prac ustalono na dzień 15 grudnia 2012 roku. Za prawidłowo wykonany przedmiot umowy wykonawcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości 151 617,97 zł brutto. Z uwagi na pogorszenie się warunków zewnętrznych spowodowanych niskimi temperaturami i opadami śniegu kontynuowanie rozpoczętych robót jest niemożliwe. Do momentu poprawy warunków pogodowych wykonawca nie jest w stanie zrealizować całego zakresu robót, który przewiduje zawarta umowa.
Z uwagi na powyższe konieczne jest przesunięcie części robót przewidzianych do wykonania w roku 2012 roku na rok 2013.
Odpowiedzialny za treść: | Dariusz Holesz |
---|---|
Opublikował w BIP: | Rafał Stelmaczonek |
Data opublikowania: | 18.12.2012 14:10 |
Ostatnio zaktualizował: | Admin Admin |
Liczba wyświetleń: | 263 |