W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz ustalenia planu tych wydatków

RSS

P R O J E K T

 

UCHWAŁA  NR  ………...2012

Rady Miasta Jastrzębie - Zdrój

z dnia 20 grudnia  2012 roku

w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz ustalenia planu tych wydatków

   Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym   (jednolity  tekst Dz.U.  z 2001 roku Nr 142 poz. 1591  ze zmianami) oraz art. 263  ustawy  z dnia  z dnia 27 sierpnia 2009  roku o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zmianami)

 

 Rada Miasta Jastrzębie - Zdrój

 

u c h w a l a :

§ 1

Ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku oraz plan finansowy tych wydatków  zgodnie z Załącznikiem.

§ 2

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Proponuje się ustalić wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem 2012 roku, jak niżej:

 

1.      Ze względu na przedłużającą się procedurę zamówienia publicznego oraz możliwością niezrealizowania umowy na dostawę sprzętu i oprogramowania komputerowego  proponuje się ustalić wydatki , które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 181 080 zł, w tym:

-     na realizację zadania inwestycyjnego Nr 000-000-050-000 – „Sprzęt kserograficzny i komputerowy oraz oprogramowanie dla jednostek organizacyjnych Miasta”  70 700 zł,

-     na realizację wydatków o charakterze bieżącym  110 380 zł.

2.      Terminy zakończenia robót dla zadań Nr 000-000-300-000 „Remonty nawierzchni ulic” i Nr 000-000-303-000 „Remonty chodników”  są niemożliwe do dotrzymania w związku z opadami śniegu i mrozem, które uniemożliwiają wykonanie robót drogowych i brukarskich. Prace będą możliwe dopiero w okresie wiosennym, dlatego proponuje się ustalić wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 295 092 zł, w tym dla zadania:

-     Nr 000-000-300-000 „Remonty nawierzchni ulic”      167 092 zł,

-     Nr 000-000-303-000 „Remonty chodników”      128 000 zł.

3.      Z uwagi na przedłużającą się procedurę odbiorową wieloletniego przedsięwzięcia Nr 000-000-101-300 „Przebudowa budynku Domu Zdrojowego – PW związane z realizacją programów i zadań majątkowych” oraz konieczność dokonania odbioru robót przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków brak jest możliwości weryfikacji kosztorysów powykonawczych, a tym samym przyjęcia i wypłacenia faktur za roboty budowlane jeszcze w roku 2012, dlatego proponuje się ustalić dla tego zadania wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 w wysokości 300 000 zł.

4.      Proponuje się ustalić  wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 dla przedsięwzięcia wieloletniego Nr 000-000-129-300 „Rozbudowa kompleksu budynków przy ul. Cieszyńskiej 146-148 - PW związane z realizacją programów i zadań majątkowych” w wysokości 300 000 zł.

Roboty na dzień dzisiejszy zaawansowane są w około 90 %. Niestety w trakcie tyczenia skrzyżowania ul. Cieszyńskiej z ul. Czyża doszło do nieporozumień z właścicielem sąsiedniej nieruchomości, który wstrzymał prace twierdząc, że naruszana jest jego własność prywatna. Konieczne było wynajęcie przez wykonawcę geodety, który w obecności zainteresowanego sąsiada dokonał pomiarów punktów granicznych. W wyniku tych pomiarów należy przesunąć projektowaną linię krawężników o około 40 cm. Prace związane z kształtowaniem podbudowy i ułożeniem nawierzchni są już wznowione, lecz wcześniejszy przestój znacznie je opóźnił, dlatego nie jest możliwe dotrzymanie terminu umownego.

5.      Proponuje się ustalić  wydatki, które nie wygasną z upływem roku 2012 dla zadania  Nr 000-000-104-000 „Modernizacja kompleksu obiektów schroniska przy ul. Norwida 50” w wysokości 151 618 zł.

Na realizację zadania w budżecie 2012 roku zabezpieczono środki  w wysokości 250 000,00 zł. Do końca listopada wykonano część zaplanowanych robót, za które poniesiono wydatki w wysokości 90 697,32 zł, w tym za projekt i wykonanie zbiornika p.poż., mapki geodezyjne oraz ubezpieczenie wybudowanego obiektu na schronisku. Podpisano umowę i zlecono także wykonanie projektu budowlano-technicznego wraz z realizacją naziemnego zbiornika na gaz ciekły. Pozostała kwota została przeznaczona na budowę kanalizacji deszczowej i ciągów komunikacyjnych.  

W dniu 26 listopada 2012 roku zawarto umowę nr JZK.272.10.2012 na budowę kanalizacji deszczowej i ciągów komunikacyjnych. Zgodnie z zawartą umową termin zakończenia prac ustalono na dzień 15 grudnia 2012 roku. Za prawidłowo wykonany przedmiot umowy wykonawcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości 151 617,97 zł brutto. Z uwagi na pogorszenie się warunków zewnętrznych spowodowanych niskimi temperaturami i opadami śniegu kontynuowanie rozpoczętych robót jest niemożliwe. Do momentu poprawy warunków pogodowych wykonawca nie jest w stanie zrealizować całego zakresu robót, który przewiduje zawarta umowa.

Z uwagi na powyższe konieczne jest przesunięcie części robót przewidzianych do wykonania w roku 2012 roku na rok 2013.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 18.12.2012 14:10
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba pobrań: 68
Odpowiedzialny za treść: Dariusz Holesz
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 18.12.2012 14:10
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 263
Drukuj Zapisz do PDF