W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie ustalenia obowiązujących w 2013 roku stawek opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów powstałych...

RSS

PROJEKT

 

UCHWAŁA Nr……………….2012

Rady Miasta Jastrzębie - Zdrój

 

z dnia ……………… 2012 r.

 

 w sprawie ustalenia obowiązujących w 2013 roku stawek opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, a następnie odstąpienia od jego usunięcia

 

    Na podstawie art.12 pkt. 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( Dz.U. z 2001  r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art.130 a ust. 6, art.130 a ust. 6b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn zm.), oraz Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 7 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2013 r. maksymalnych stawek za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym ( M.P z 2012 r. poz.579 )

 

 

Rada Miasta Jastrzębie – Zdrój

 

uchwala:

 

§ 1

 

Ustala się wysokość stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi na parking strzeżony w następującej wysokości (brutto):

 

Rower lub motorower

104 zł,

Motocykl

208 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 t

458 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 t do 7, 5 t

572 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7, 5 t do 16 t

811 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t

1.196 zł,

Pojazd przewożący materiały niebezpieczne

1.456 zł,

 

 

§ 2

 

Ustala się wysokość stawek opłat, za każdą dobę przechowywania pojazdów usuniętych z drogi  na parkingach strzeżonych w wysokości (brutto):

 

 

Rower lub motorower

16 zł,

Motocykl

23 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 t

34 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 t do 7, 5 t

47 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7, 5 t do 16 t

68 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t

125 zł,

Pojazd przewożący materiały niebezpieczne

187 zł,

 

 

 

 

§ 3

 

Ustala się wysokość stawek kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu,   a następnie odstąpienia od jego usunięcia w wysokości (brutto):

 

Rower lub motorower

73 zł,

Motocykl

146 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3, 5 t

320 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 t do 7, 5 t

400 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7, 5 t do 16 t

568 zł,

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t

837 zł,

Pojazd przewożący materiały niebezpieczne

1.019 zł,

 

§ 4

 

Określone w § 1, § 2 i § 3 wysokości stawek opłat i kosztów obowiązywać będą od 1 stycznia 2013 r.

 

§ 5

 

Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta

 

§ 6

 

Traci moc Uchwała Nr XV.103.2011 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 22 września 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, a następnie odstąpienia od jego usunięcia.

 

§ 7

 

Uchwała wchodzi w życie w ciągu 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

Usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych   w przypadkach określonych w art.130 a ust.1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108 poz.908 z późn.zm) należy do zadań własnych powiatu.

            W celu sprawnej realizacji tego zadania Rada Powiatu ustala corocznie, w drodze uchwały, wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów oraz wysokość kosztów powstałych   w przypadku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, a następnie odstąpienia od jego usunięcia. Ustawodawca określił maksymalną wysokość stawek kwotowych powyższych opłat przyjmując jednocześnie, iż ulegają one corocznie zmianie na następny rok kalendarzowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych.

Zawarte w proponowanej uchwale stawki opłat i kosztów stanowią wartości obowiązujące obecnie ( przyjęte Uchwałą Nr XV.103.2011 Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 22 września 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów usuniętych     z dróg na parkingach strzeżonych oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, a następnie odstąpienia od jego usunięcia ), które zostały zwiększone    o wspomniany wskaźnik cen towarów i usług ( 4 % ). Zaproponowane stawki nie przekraczają jednocześnie maksymalnych kwot opłat określonych w Obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia   7 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2013 r. maksymalnych stawek za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym ( M.P. z 2012 r. poz.579 ).

Z uwagi na konieczność zabezpieczenia środków finansowych do wykonania zadania oraz zabezpieczenia Miasta przed ewentualnymi stratami finansowymi z tytułu  realizacji powyższego zadania wnioskujemy o uchwalenie przez Radę Miasta zaproponowanych kwot opłat i kosztów.    

 

 

Odpowiedzialny za treść: Grzegorz Osóbka
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 13.11.2012 07:16
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 173
Drukuj Zapisz do PDF