W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

RSS

         

UCHWAŁA NR

RADY MIASTA JASTRZĘBIE-ZDRÓJ

 

z dnia ……….

 

w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15, art.40 ust.1 i art.41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.                     o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art.6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz.391), po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536 z późń. zm.), Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój uchwala, co następuje:

 

§ 1

1.     Ustala się, iż miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwana dalej opłatą, wnoszona będzie kwartalnie, do 15 dnia miesiąca następującego po kwartale, tj. :

a)     za I kwartał do 15 kwietnia danego roku,

b)    za II kwartał do 15 lipca danego roku,

c)     za III kwartał do 15 października danego roku,

d)    za IV kwartał do 15 stycznia następnego roku.

2.     Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa z dniem 15 października 2013 roku i obejmuje okres od 1 lipca 2013 roku do 30 września 2013 roku.

3.     Opłata uiszczana będzie na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jastrzębie-Zdrój.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój.

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z mocą obowiązywania od 1 lipca 2013 r..

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Zgodnie z art. 6l ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rada Gminy określa, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę warunki miejscowe.

Obowiązek ponoszenia opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne lub za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnoszona przez właścicieli nieruchomości stanowi dochód gminy i pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi regulują odrębne Uchwały i wynikają one z deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub z decyzji administracyjnych wydanych w przypadku nie złożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości bądź złożenia z danymi nieodpowiadającymi rzeczywistości.

Odpowiedzialny za treść: Maria Pilarska
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 12.11.2012 12:54
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 240
Drukuj Zapisz do PDF