Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój


al. Piłsudskiego 60
44-335 Jastrzębie-Zdrój 

tel. 32 4785 100
fax 32 4717 070

e-mail: miasto@um.jastrzebie.pl
www.jastrzebie.pl


NIP: 6332216615
REGON: 276255358

Identyfikator miasta TERYT: 246701 1

Sekcja Finansów

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Sekcja Finansów

Główny księgowy
st. kpt. mgr Dorota Waltar

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

1)      sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;

2)      prowadzenie rachunkowości komendy;

3)      prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

3.1   wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;

3.2   zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;

3.3   przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

3.4   zapewnieniu terminowego ściągania należności;

3.5   dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;

3.6   wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

4)      realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;

5)      prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

6)      prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;

7)      opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;

8)      opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;

9)      sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;

10)   przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;

11)   sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;

12)   naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;

13)   realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;

14)   sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;

15)   udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;

16)   opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;

17)   organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;

18)   kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij