Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do przygotowania projektu uchwały ustalającej „Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane” dla miasta Jastrzębie-Zdrój
RSS
UCHWAŁA NR________2015
Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój
z dnia __________ 2015
w sprawie przystąpienia do przygotowania projektu uchwały ustalającej „Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych,
z jakich mogą być wykonane” dla miasta Jastrzębie-Zdrój
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15), ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz. 1515), oraz art. 37b ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 199, z późniejszymi zmianami)
Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój
uchwala
§ 1
Przystąpić do przygotowania projektu uchwały ustalającej „Zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane”.
§ 2
Projektem uchwały objęty będzie teren całego miasta Jastrzębie-Zdrój.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie do projektu uchwały
Przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2015r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (Dz.U. z 2015r. poz.774) zwanej dalej „ustawą krajobrazową”, która weszła w życie 11 września 2015r., stworzyły podstawę prawną i wprowadziły dla gmin narzędzie do sformułowania „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane” jako samodzielnego aktu prawa miejscowego. W przepisach wprowadzono definicję reklamy oraz określeń: tablica reklamowa, urządzenie reklamowe, szyld.
Celem tego opracowania jest stworzenie zasad mających poprawić estetykę przestrzeni publicznej oraz przeciwdziałać zjawiskom jej degradacji (w szczególności przez postępującą ekspansję reklamy zewnętrznej). W opracowaniu zostaną ustalone warunki i termin dostosowania elementów przestrzeni publicznej do zasad i warunków w niej określonych. Możliwe będzie też ustanowienie zakazu lokalizacji reklam w pewnych obszarach.
Procedura przyjęcia uchwały w sprawie zasad jest zbliżona do procedury uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i wymaga podjęcia uchwały Rady Miasta o przystąpieniu do tego opracowania przez Prezydenta Miasta.
Po przyjęciu zasad sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych w/w przepisy upoważniają gminę do wprowadzenia opłaty reklamowej od reklam usytuowanych i widocznych z przestrzeni publicznej, ale jest to działanie fakultatywne.
Odpowiedzialny za treść: | Barbara Madera |
---|---|
Data wytworzenia: | 20.11.2015 |
Opublikował w BIP: | Katarzyna Abrahamczyk |
Data opublikowania: | 20.11.2015 12:31 |
Ostatnio zaktualizował: | Admin Admin |
Liczba wyświetleń: | 845 |