W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie w sprawie rozpatrzenia skargi osoby fizycznej

RSS

UCHWAŁA NR XVI.           .2015

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 22 października 2015r.

 

w sprawie rozpatrzenia skargi osoby fizycznej

 

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r., poz. 1515) w związku z art. 229 ust. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t. z późn. zm.).

 

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a

§1

Uznać doręczoną, w dniu 11 września 2015r. przez osobę fizyczną skargę na Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój w części dotyczącej niedotrzymania terminu przekazania skargi Radzie Miasta za zasadną. Natomiast w pozostałej części skargę uznać za bezzasadną.

 

§2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta.

 

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

UZASADNIENIE

 

Skarżący wniósł skargę na przekroczenie terminu siedmiu dni przez Prezydenta Miasta, którą złożył w dniu 20 lipca 2015 roku co stanowi naruszenie art. 231 kodeksu postepowania administracyjnego.

Dotychczasowa wieloletnia praktyka stosowana w naszym mieście w kwestii rozpoznawania skarg na kierowników jednostek organizacyjnych, wskazuje, że skarga najpierw trafia do właściwego merytorycznie wydziału urzędu, który prosi o wyjaśnienie osobę, na którą skarga jest nakierowana, celem poznania stanowiska drugiej strony postępowania skargowego. W drugiej kolejności przygotowywany jest projekt uchwały w tym zakresie przez pracowników Urzędu Miasta. Projekt tej uchwały jest przekazywany Radzie Miasta. Projekt uchwały trafia pod obrady właściwej Komisji Rady, w ostatnim okresie większość skarg jest kierowanych do Komisji Rewizyjnej. Następnie projekt uchwały jest skierowany pod obrady Rady Miasta. Rada Miasta  nie jest związana treścią projektu uchwały i sama decyduje o końcowym kształcie uchwały, która zostaje podjęta na sesji Rady Miasta.

Rada Miasta jest faktycznie właściwą stroną do rozpoznania skargi zgodnie z art. 229 pkt. 3 kodeksu postępowania administracyjnego. Stwierdza się, że faktycznie doszło do przekroczenia terminu wynikającego art. 231 kodeku postępowania administracyjnego. Uchybienie to ma jednak dość małe znaczenie, gdyż samo w sobie nie zaburzyło trybu rozpoznania przez Radę Miasta, która w okresie wakacyjnym nie obradowała, zaś Komisja Rewizyjna stosuje praktykę zapraszania na swoje obrady osobę skarżącą aby  skarżący mógł doprecyzować swoją skargą, zaś właściwy wydział mógł złożyć obszerne wyjaśnienia.

Biorąc wszystkie aspekty tej skargi należy ją uznać za zasadną, w części dotyczącej niedotrzymania terminu. Zaznaczając jednak, że o ile doszło do przekroczenia terminu do przekazania Radzie Miasta treści skargi o tyle uchybienie to nie miało wpływu na prawidłowość procedowania przez Radę Miasta.

Jednocześnie nadmienić należy, że Rada Miasta zgodnie z sugestiami radnych i Komisji rozpocznie pracę nad opracowaniem regulaminu rozpatrywania skarg, które wpłynęły do Rady Miasta, celem ustalenia jednolitych zasad postępowania w takich przypadkach.

W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni uzasadnione.

Odpowiedzialny za treść: Łukasz Kasza
Data wytworzenia: 22.10.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 22.10.2015 08:19
Ostatnio zaktualizował: Rafał Stelmaczonek
Data ostatniej aktualizacji: 22.10.2015 08:20
Liczba wyświetleń: 418
Drukuj Zapisz do PDF