W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie odmowy uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

RSS

UCHWAŁA NR XVI.           .2015

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia 22 października 2015r.

 

w sprawie odmowy uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa w uchwale

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 w związku z art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515)

 

Rada Miasta Jastrzębie Zdrój

 

uchwala

 

§ 1

Odmawia się uwzględnienia wezwania osobie fizycznej prowadzącej niepubliczne szkoły z Grudziądza z dnia 29.09.2015r. roku do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Nr I.7.2013 z dnia 24 stycznia 2013 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu miasta dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby fizyczne oraz osoby prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie-Zdrój

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Uzasadnienie

W związku z wezwaniem do usunięcia naruszenia prawa dotyczącego § 4 ust. 5, ust.13, ust. 15, ust.16 oraz § 5 ust. 5 Uchwały Nr I.7.2013  Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój z dnia 24.01.2013 roku uznać należy brak podstaw do uwzględnienia wezwania sformułowanego przez osobę fizyczną prowadzącą niepubliczne szkoły w Jastrzębiu-Zdroju.

Wskazywany przez osobę prywatną zarzut o niezgodności z prawem zapisu w § 4 uchwały jest nieuzasadniony. Wskazując na bezpodstawność podnoszonego zarzutu należy mieć na względzie treść art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty. Według tego przepisu Rada Miasta ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji o których mowa w art. 90 ust. 1 a , ust. 2a do 3 b ustawy o systemie oświaty a także tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji, uwzględniając w szczególności podstawę obliczania dotacji zakres danych które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, jak również termin i sposób rozliczania dotacji. Przez tryb udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania należy rozumieć m.in. wymagania formalne  jakie powinny spełnić podmioty ubiegające się i otrzymujące dotację.

Zasadność odmowy uwzględnienia wezwania wynika także i z tego faktu, że problem podważania zapisów przez zainteresowane podmioty rozpatrywany jest przez Radę już po raz trzeci. Zarzut naruszenia prawa dla m.in. w/w § 4 ust. 5 uchwały podniosła TEB EDUKACJA sp. z o.o.  z Poznania oraz  spółka o nazwie Centrum Nauki i Biznesu Żak z Łodzi.

Ponadto uchwała ta była przedmiotem rozpoznania przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, który wyrokiem z dnia 7 kwietnia 2014r. sygn. akt I SA/GL 875/13 stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały w części określonej w § 4 ust. 12 i § 5 ust. 5, w pozostałej części oddalił skargę. Na skutek skargi kasacyjnej wniesionej przez Miasto Jastrzębie-Zdrój Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 19 marca 2015r. sygn. akt II GSK 1882/14 oddalił skargę, tym samym utrzymując wyrok WSA w Gliwicach w mocy.

W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni uzasadnione.

Odpowiedzialny za treść: Barbara Madera
Data wytworzenia: 21.10.2015
Opublikował w BIP: Barbara Więckowska
Data opublikowania: 21.10.2015 09:40
Ostatnio zaktualizował: Barbara Więckowska
Data ostatniej aktualizacji: 21.10.2015 09:40
Liczba wyświetleń: 567
Drukuj Zapisz do PDF