W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi osoby fizycznej

RSS

UCHWAŁA NR .............................

Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

z dnia ………….. 2015 roku

 

w sprawie: rozpatrzenia skargi osoby fizycznej

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) w związku z art. 229 pkt. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.)

Rada Miasta Jastrzębie-Zdrój

u c h w a l a:

§ 1

Uznać doręczoną w dniu 12.05.2015 r. skargę osoby fizycznej  na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Jastrzębie-Zdroju za niezasadną w całości.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

UZASADNIENIE

do uchwały Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój
w sprawie
: rozpatrzenia skargi osoby fizycznej

 

Dnia 12.05.2015 r. do tut. Urzędu Miasta wpłynęło pismo osoby fizycznej dot. negatywnej odpowiedzi Powiatowego Urzędu Pracy Jastrzębie-Zdrój w sprawie rozliczenia uzyskanej dotacji z Powiatowego Urzędu Pracy Jastrzębie-Zdrój na podjęcie działalności gospodarczej. Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) pismo osoby fizycznej zostało zakwalifikowane jako skarga na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy.

W toku dalszego postępowania ustalono, że Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy na podstawie art. 46 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz.149z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 kwietnia 2012 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2012 r., poz. 457 z późn.zm) .) w dniu 09.12.2014r. zawarł z osobą fizyczną wnoszącą skargę umowę nr 68/EFS 6.1.3/2014 w sprawie dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej i przekazał w/w dotację na ten cel w wysokości 20 tys. zł.

Osoba fizyczna wnosząca skargę w dniu 06.03.2015r. złożyła rozliczenie poniesionych wydatków wraz z oświadczeniem, w którym poinformowała, iż nie zakupiła kilku narzędzi ujętych w „szczegółowej specyfikacji wydatków” i dokonała zakupów w niższych cenach niż założone w specyfikacji oraz nabyła sprzęt i materiały, które nie zostały wymienione w umowie nr 68/EFS 6.1.3/2014. Poprosiła również o uwzględnienie tych dodatkowych zakupów, nie podając ich bezpośredniego związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. W związku z czym została poproszona o złożenie dodatkowych wyjaśnień, a w szczególności podania uzasadnienia dot. zakupu dodatkowych sprzętów. W toku sprawi osoba fizyczna wnosząca skargę, tylko częściowo uzasadniła zakup dodatkowych sprzętów.

W dniu 29.04.2015r. osoba fizyczna wnosząca skargę złożyła pismo z prośbą o wyjaśnienie przyczyn nieuwzględnienia części poczynionych przez nią zakupów. 30.04.2015r. sporządzono odpowiedź na w/w pismo, w którym szczegółowo podano przyczyny uznania wydatków za bezzasadne, które osoba fizyczna wnosząca skargę osobiście odebrała i poinformowała, iż wszystko jest dla niej zrozumiałe. 07.05.2015r. dostarczyła kolejne pismo dot. sprecyzowania wykazu nieuwzględnionych wydatków i prośbę o przedłużenie terminu zwrotu zaoszczędzonej kwoty dotacji, nie podając żadnego uzasadnienia swojej prośby. W dniu 08.05.2015r. wysłano odpowiedź na w/w prośbę oraz poinformowano, iż termin nie ulega przedłużeniu i kolejny raz przypomniano o terminie zwrotu środków tj. 12.05.2015r.

W dniu 12 maja 2015 r. osoba fizyczna wnosząca skargę złożyła skargę w której twierdzi, że niewłaściwie rozliczono poniesione przez nią wydatki. Jednocześnie w niej po raz pierwszy wykazała zasadność części wcześniej nieuwzględnionych zakupów. Mając powyższe na uwadze Powiatowy Urząd Pracy w Jastrzębiu-Zdroju poprosił osobę fizyczną o dodatkowe wyjaśnienia, które ta przedstawiła w dniu 25.05.2015r. Na tej podstawie przygotowano ostateczne rozliczenie wydatkowanych przez klienta środków, uwzględniając część jego wyjaśnień. Dodatkowo w dniu 26.05.2015r. poinformowano telefonicznie osobę fizyczną wnosząca skargę o nowych ustaleniach i ostatecznej wysokości kwoty do zwrotu. Osoba fizyczna wnosząca skargę zaakceptowała przedstawione rozliczenie i zwróciła kwotę, która nie została uwzględniona.

Przeprowadzone czynności wyjaśniające oraz analiza zgromadzonej dokumentacji w sprawie potwierdzają, że w przedmiotowej sprawie nie doszło do naruszenia przepisów prawa. Nie ma również podstaw do stwierdzenia, iż Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Jastrzębiu-Zdroju podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych nie dochował należytej staranności lub przekroczył posiadane uprawnienia.

Mając powyższe na uwadze należy podjąć uchwałę w proponowanym brzmieniu.

Odpowiedzialny za treść: Michał Domagała
Data wytworzenia: 17.06.2015
Opublikował w BIP: Rafał Stelmaczonek
Data opublikowania: 18.06.2015 08:58
Ostatnio zaktualizował: Admin Admin
Liczba wyświetleń: 318
Drukuj Zapisz do PDF