Uchwała nr V/44/2007
RSSUCHWAŁA NR V/44/2007
RADY MIASTA JASTRZĘBIE ZDRÓJ
z dnia 8 lutego 2007 roku
w sprawie: budżetu miasta Jastrzębie Zdrój na 2007 rok .
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4,9 lit. c, d, e, pkt. 10, art. 51, 57, 61 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001roku z późniejszymi zmianami), w związku z art. 92 ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca o samorządzie powiatowym (jednolity tekst Dz. U. Nr 142, poz. 1592, z 2001 roku z późniejszymi zmianami),art. 82 ust.1, art. 86. art.106. ust.2 pkt 1 lit. d, ust. 2, art.165, art. 166, art.168, art. 173, art. 176, art. 184, art. 188, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2114 z późniejszymi zmianami),art. 85 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872, z 1998 roku z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lipca 2006 roku w sprawie planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami, przekazywania dotacji celowych i przekazywania pobranych dochodów związanych z realizacją tych zadań (Dz. U. Nr 135 poz.955), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną, art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z 2001 roku z późniejszymi zmianami), art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku – Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst Dz. U. Nr 240 poz. 2027 z 2005 roku), woparciu o opinie Komisji,
Rada Miasta Jastrzębie Zdrój
uchwala :
§ 1
1.Prognozowane dochody budżetu miasta w wysokości 232 169 599 zł
w tym :
-część gminna 171 565 534 zł,
-część powiatowa 60 604 065 zł.
zgodnie z Załącznikiem Nr 1,
2.Prognozowana kwota dochodów, wymieniona w ust. 1 obejmuje, między innymi:
1).dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych
ustawami w wysokości 22 049 441 zł,
2).dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie bieżących zadań własnych w wysokości
1 395 129 zł,
3).dotacje z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych gmin w wysokości
1 824 150 zł na zadanie pn. „Budowa dróg publicznych oraz kanalizacji sanitarnej na
rewitalizowanym terenie byłej KWK Moszczenica”,
4).dotacje na realizację zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień
z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 232 123 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu miasta w wysokości 258 851 144 zł
w tym :
- część gminna 188 830 966 zł
- część powiatowa 70 020 178 zł
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1). wydatki bieżące kwotę 222 397 205 zł,
w tym w szczególności na :
a).wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 103 163 482 zł,
b).dotacje 10 684 906 zł,
c).wydatki na obsługę długu gminy 2 153 000 zł,
d).wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji
udzielonych przez gminę 1 750 000 zł.
2). wydatki majątkowe kwotę 36 453 939 zł,
w tym :
a).wydatki inwestycyjne 36 453 939 zł.
§ 3
1.Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami podlegające przekazaniu do budżetu państwa, zgodnie z Załącznikiem Nr 3.
2.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
§ 4
Deficyt budżetu miasta w wysokości 26 681 545 zł, który zostanie pokryty kredytem i wolnymi środkami .
§ 5
Przychody i rozchody budżetu miasta, zgodnie z Załącznikiem Nr 5.
§ 6
Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi w roku 2007 oraz na lata 2008-2009 zgodnie z Załącznikiem Nr 6.
§ 7
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w roku 2007 zgodnie z Załącznikiem Nr 7.
§ 8
Plan dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych, zgodnie z Załącznikiem Nr 8.
§ 9
1. Zatwierdzić plan przychodów i wydatków Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zgodnie z Załącznikiem Nr 9.
2. Zatwierdzić plan przychodów i wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficzny, zgodnie z Załącznikiem Nr 10.
§ 10
Limit zobowiązań na :
1). pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego w wysokości
8 000 000 zł.
2). finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 25 941 700 zł.
§ 11
Dotacje podmiotowe i celowe, zgodnie z Załącznikiem Nr 11.
§ 12
Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie z Załącznikiem Nr 12.
§ 13
Wydatki jednostek pomocniczych, zgodnie z Załącznikiem Nr 13.
§ 14
Rezerwy budżetowe w wysokości 1 298 644 zł
w tym :
1. rezerwa ogólna w wysokości 1 099 644 zł
2. rezerwy celowe w wysokości 199 000 zł
w tym:
1). na nagrody Prezydenta Miasta dla nauczycieli 116 180 zł
2). na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 38 720 zł
3).na współfinansowanie realizacji zadań w ramach
programów europejskich 44 100 zł.
§ 15
Ustalić, że uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku.
§ 16
Upoważnić Prezydenta Miasta do :
1. zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków określonych w załączniku Nr 6 (WPI) ,
2. zaciągania zobowiązań na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych nie podlegających
zwrotowi zgodnie z załącznikiem Nr 7,
3. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do
zapewnienia ciągłości działania Miasta i termin zapłaty upływa w roku następnym,
4. zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku
niedoboru budżetowego w wysokości 8 000 000 zł,
5. dokonywania zmian w budżecie miasta polegających na przenoszeniu wydatków w obrębie działu w tym także do dokonywania zmian między zadaniami inwestycyjnymi za wyjątkiem zmian powodujących wprowadzenie nowego lub likwidację już istniejącego zadania inwestycyjnego,
6. lokowania w bankach wolnych środków budżetowych w trakcie realizacji budżetu,
7. przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych miasta swoich uprawnień do dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami w ramach rozdziału,
8. spłaty zobowiązań zgodnie z załącznikiem Nr 5 w terminach wynikających z zawartych umów,
9. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następny.
§ 17
Zobowiązać Prezydenta Miasta do składania Radzie Miasta informacji o dokonanych przeniesieniach między rozdziałami w okresach kwartalnych w terminie do końca miesiąca po upływie kwartału.
§ 18
Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta Jastrzębie Zdrój.
§ 19
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlegaogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Odpowiedzialny za treść: | Barbara Kukuczka |
---|---|
Data wytworzenia: | 08.02.2007 |
Opublikował w BIP: | Katarzyna Abrahamczyk |
Data opublikowania: | 14.02.2007 12:20 |
Ostatnio zaktualizował: | Rafał Stelmaczonek |
Data ostatniej aktualizacji: | 03.10.2016 07:56 |
Liczba wyświetleń: | 682 |