Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój Przeczytaj artykuł "Wpis do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie" opublikowany w naszym biuletynie. http://bip.jastrzebie.pl Sun, 09 Nov 2025 11:31:16 +0100 <![CDATA[Wpis do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie]]> Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój al. Józefa Piłsudskiego 60
tel. +48 32 4785 100 fax. +48 32 4717 070

Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, środa od 7:30 do 15:30
czwartek od 7:30 do 17:00
piątek od 7:30 do 14:00

Data aktualizacji 
18-09-2025

Karta informacyjna nr KST-10

Wpis do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie

Podstawa prawna
Ustawa o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
Ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego
Ustawa o opłacie skarbowej
Ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wymagane dokumenty
Wpis do ewidencji:
1. Wniosek (stanowiący załącznik nr 1 do karty).
2. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

Wydanie zaświadczenia:
1. Wniosek (stanowiący załącznik nr 2 do karty).
2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a) Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP (www.epuap.gov.pl) za pomocą pisma ogólnego do podmiotu.
b) Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
c) Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.

Jednostka odpowiedzialna
Wydział Kultury, Sportu i Turystyki, 
pokój 203, 204, 205, budynek A, II piętro, pokój 107, budynek A, I piętro 
tel. 32 47 85 151, tel. 32 47 85 117, tel. 32 47 85 241, tel. 32 47 85 335, tel. 32 47 85 135

Miejsce składania dokumentów
Kancelaria ogólna, pokój 020, budynek A, parter.

Opłaty
1. Postępowanie nie podlega opłatom.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
3. Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu:
Numer konta bankowego Urzędu Miasta:
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój
96 8470 0001 2001 0017 6125 0002

Kasa czynna w godzinach:
poniedziałek, wtorek, środa 7:30-15:30
czwartek 7:30-17:00
piątek 7:30-14:00

Termin i sposób załatwienia
1. Niezwłocznie, w terminie do 7 dni od złożenia kompletnego wniosku dokonywany jest wpis do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi turystyczne lub zmiana, o czym wnioskodawca informowany jest stosownym pismem. Jeżeli konieczne będzie przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec wydłużeniu do 1 miesiąca.
2. Zaświadczenie może być odebrane przez wnioskodawcę:
a) Drogą elektroniczną przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP.
b) Poprzez pocztę tradycyjną.
c) Bezpośrednio w siedzibie urzędu.

Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.

Uwagi
Przedsiębiorcy mają  obowiązek  informowania  organu  o okolicznościach powodujących zmianę rodzaju lub kategorii obiektu hotelarskiego oraz o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich.

]]>
http://bip.jastrzebie.pl/sprawa/s-66981-wpis-do-ewidencji-innych-obiektow-w-ktorych-swiadczone-sa-uslugi-hotelarskie Fri, 22 Oct 2021 13:00:37 +0200