Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój Przeczytaj artykuł "Zgłoszenie (rejestracja) zgonu" opublikowany w naszym biuletynie. http://bip.jastrzebie.pl Fri, 14 Nov 2025 03:40:52 +0100 <![CDATA[Zgłoszenie (rejestracja) zgonu]]> Urząd Stanu Cywilnego Jastrzębie-Zdrój
44-335 Jastrzębie-Zdrój ul. Mikołaja Witczaka 4
tel. +48 32 4785451  

Godziny pracy: poniedziałek od 7:30 do15:00, wtorek, środa od 8:30 do 15:00, czwartek 8:30 do 17:00, piątek 8:30 do 14:00

Karta informacyjna nr USC–15

Zgłoszenie (rejestracja) zgonu

Data aktualizacji 
1-09-2025

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego 

Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu wydana przez lekarza. 
2. Dowód osobisty osoby zmarłej, ważny paszport. 
3. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon. 
4. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia). 

Ogólny opis
1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. 
2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności: 
a. Pozostały małżonek.
b. Krewni zstępni.
c. Krewni wstępni.
d. Krewni boczni do czwartego stopnia pokrewieństwa.
e. Powinowaci w linii prostej do pierwszego stopnia.
4. Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu. 
5. Zgłoszenie zgonu dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu lub miejsce znalezienia zwłok. 

Miejsce złożenia dokumentów
Wymagane dokumenty należy złożyć w urzędzie osobiście w godzinach jego pracy:
Urząd Stanu Cywilnego Jastrzębie-Zdrój, ul. Mikołaja Witczaka 4.

Opłaty 
Postępowanie nie podlega opłatom.

Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN od każdego stosunku pełnomocnictwa. 
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. 
3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu. 
4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku. 

Numer konta bankowego Urzędu Miasta 
Bank Spółdzielczy Jastrzębie-Zdrój 
96 8470 0001 2001 0017 6125 0002 

Termin i sposób załatwienia    
1. Sporządzenie aktu zgonu następuje niezwłocznie, w dniu zgłoszenia. 
2. Odpis aktu zgonu wydawany jest bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu. 
3. Jeżeli zgon osoby nie został zarejestrowany w dniu jego zgłoszenia w związku z niedostępnością rejestru stanu cywilnego, niezwłocznie po dokonaniu jego rejestracji osobie zgłaszającej zgon są wydawane dwa odpisy aktu zgonu. 

]]>
http://bip.jastrzebie.pl/sprawa/s-60084-zgloszenie-rejestracja-zgonu Thu, 14 Nov 2019 11:46:49 +0100